13 tipp a Linkedin Csoportokhoz
A csoportok meghatároznak minket. Bemutatnak. Ha konferencián vagyunk a legjobb rész, az, ahol üzetek, szakmai kapcsolatok
köttethetnek, s ez a kávészünet.
1. Bemutatkozik a csoport - 50 Kávészünet
50 kávészünetnek lehetünk a
A csoportok meghatároznak minket. Bemutatnak. Ha konferencián vagyunk a legjobb rész, az, ahol üzetek, szakmai kapcsolatok köttethetnek, s ez a kávészünet.
1. Bemutatkozik a csoport - 50 Kávészünet
50 kávészünetnek lehetünk a részesei, és néhány nagyobb, jobban vezetett csoportban még alcsoportokban is részt vehetünk.
Én sem vagyok aktív mind az 50-ben, de néhánynak nem is ezért vagyok tagja, hanem a mérete miatt, és a tagság helye, vagy számossága miatt.
A csoportok egyik legnagyobb értéke az, hogy így a csoport tagságának 95%-a az én kapcsolati hálóm részévé válik, s így én lassan 8700 kapcsolatommal több, mint 22,5 millió embert érek el, azaz a teljes Linkedin tagság majd 10%-át.
--
2. Bemutatkozik a csoport - Csoport keresés
Ahogy a kávészünetben is keresgélünk, úgy a csoportok között is érdemes előbb körülnézni.
A Linkedinen több, mint 1,8 millió csoport van. A legnagyobb csoport, melynek érdemes a tagjává válni, több mint 1,5 millió tagja van. És hatalmas számú olyan csoport van, melynek csak 1 tagja van. Magyar nelyvű csoport is majd 900 van már. Szakmai, öregdiák, konferencia, lokális, lokális szakmai, céges stb. csoportok garmadáját találjuk.
--
3. Bemutatkozik a csoport - Statisztika
A kávészünetben vannak kisebb és nagyobb beszélgetések. Van, akire várnak a potenciális beszélgetők.
Ezek az adatok a Linkedin Csoportokról is nyilvánosak, azaz bárki előre megtekintheti, hogy milyen jellemző adatai vannak egy csoportnak.
--
4. Bemutatkozik a csoport - Sorrend
A csoportok meghatároznak minket. Bemutatnak. Ha konferencián vagyunk a legjobb rész, az, ahol üzletek, szakmai kapcsolatok köttethetnek, s ez a kávészünet.
A Csoportjaink sorrendjét is megadhatjuk, amivel bemutathatjuk, hogy mi a legfontosabb nekünk.
Az én esetemben a Hungary Business Society (HBS) Magyar Üzleti Társaság van az első helyen, részeben azért mert itt vagyok a legaktívabb, részben pedig, mert ez a legnagyobb magyar csoport a Linkedinen.
Nézze meg a profilomat itt: linkedin.com/in/tamasbanki/hu és a profilom alján megtalálja a csoportokat, melyeknek tagja vagyok.
50 csoportnak és azok alcsoportjainak lehetünk a tagjai.
--
5. Bemutatkozik a csoport - Beállítások
Group Logo: Display the group logo on your profile. - Azaz látható lehet-e a csoport logó a profilomban. EZT AJÁNLOM! Melyik megadott email címemre küldje a csoport a leveleket? - Avagy: Select the email address to use when receiving communications from the group. Activity: Send me an email for each new discussion. - Küldjön a csoport nekem levelet minden új bejegyzésről. Ezt egy ki/bepipálható ablakkal lehet ki/bekapcsolni. EZT nem AJÁNLOM! A csoportokat be tudjuk állítani, hogy milyen gyakran küldjön a csoport kivonatot, azaz Digest-et. Lehet ez "Daily digest" (napi kivonat), "Weekly digest" (heti kivonat) EZT AJÁNLOM! és beállítható, hogy ne kapjon az ember levelet a csoporttól. Announcements: Allow the group manager to send me an email. - Azaz küldhessen-e a csoport managere, tulajdonosa hírlevelet (ezt hetente maximum egyet tud küldeni, de legtöbb csoport ritkán, vagy egyáltalán nem használja ezt a kiváló eszközt). EZT AJÁNLOM! Member Messages: Allow members of this group to send me messages via LinkedIn. - Engedélyezem, hogy a csoport tag társak küldhessenek nekem üzenetet. EZT AJÁNLOM!
--
6. Bemutatkozik a csoport - Discussions (Bejegyzés)
A Linkedin Csoport a régi fórum felületek egy nem túlzottan tovább fejlesztett változata.
A Bejegyzés, azaz a Discussion board a Linkedin Csoport főoldala a tagok számára.
Itt találjuk az úgynevezett Hero picture-t (Hős kép?, a csoport zászlaját [rákattintva a Hungary Business Society (HBS) Magyar Üzleti Társaság zászaját láthatja]), amit a tudatosabb csoport vezetők feltesznek a csoport főoldalára. A Hero picture mikor arrébb csúszik, ott látjuk a Managers' choice-t (Kiemelt tartalom). Ami lehet egy cikk, vagy a csoport bemutatkozó felülete, vagy a legutóbbi hírlevél.
Ide tudunk bejegyezni tartalmakat, ide tudunk "megosztani" (később lesz erről szó), itt tudunk Like-olni és lehet Follow-olni (Követni) egy-egy bejegyzést.
--
7. Bemutatkozik a csoport - Promotions (Ingyenes hirdetés)
A Linkedin Csoport Promotions füle alatt vannak azok a hirdetések, melyeket a csoport társak osztanak meg egymással.
Ez egy ritka, ingyenes, felület. Használjuk ki!
Promotions-t a Discussion felületen lehet létrehozni:
Megírjuk a bejegyzést. A bejegyzés alatt kiválasztjuk a Promotions "radio button"-t, kör alakú, bepipálandót, és belekattintunk. Katt a Tartalom fekete félkövér szövegére (MINDIG NÉZZE MEG, HOGY HOGY NÉZ KI A BEJEGYZÉSE - tesztelés!). 14 percig tudjuk módosítani az Edit gombra kattintva.
--
8. Bemutatkozik a csoport - Jobs (Ingyenes álláshirdetés)
A Linkedin Csoport Jobs füle (nem Steve füle) alatt érhetőek el az ingyenes álláshirdetések, melyeket a csoport társak osztanak meg egymással.
Ez is egy ritka, ingyenes, felület. Sőt, az, hogy állást lehet hirdetni ingyen az aztán az egyedi. Használjuk ki!
Jobs-ba állást a Discussion felületen lehet hirdetni:
Megírjuk a bejegyzést a Discussion felületén. A bejegyzés alatt kiválasztjuk a Jobs "radio button"-t, kör alakú, bepipálandót, és belekattintunk. Katt a Tartalom fekete félkövér szövegére (MINDIG NÉZZE MEG, HOGY HOGY NÉZ KI A BEJEGYZÉSE - tesztelés!). 14 percig tudjuk módosítani az Edit gombra kattintva.
A legnagyobb magyar üzleti csoport a Hungary Business Society (HBS) Magyar Üzleti Társaság várja új tagjait!
--
9. Bemutatkozik a csoport - Members (Tagtársak)
A napokban beszéltem egy csoporttag társsal, aki rátalált a Members gombra és csodálkozva vette észre, hogy mennyi ismerőse tag. Legalább 30 kapcsolata volt a csoportban.
Valamint tudunk is keresni itt a tagtársakra.
Én a "golf" szóra kerestem rá és az 5900 főből 60-nak a profilján szerepel a golf szó. Azaz több mint 1%-a a csoportnak golfozik.
A "gumi" szó viszont csak egy társnál hozott eredményt.
--
10. Bemutatkozik a csoport - Search
Bár, aki tud angolul azt gondolhatja, hogy a Search a keresést jelenti itt is, ez a Linkedin Csoportokban egy sokkal tágabban értelmezett felület.
Itt az alábbiakat találja:
Latest Activity Legutóbbi aktivitás
All Discussions Az összes beszélgetés
All Polls Az összes kérdőív
Manager's Choice Kiemelt tartalom
Set Manager's Choice Order Kiemelt tartalom sorrendjének beállítása (CSAK a Managernek és a Tulajdonosnak)
Discussions You've Started Beszélgetés, amit Ön kezdett
Discussions You've Joined Beszélgetés, amihez Ön csatlakozott
Discussions You're Following Beszélgetés, amit Ön követ
Pending Submissions Függő bejegyzései
Valamint itt lehet keresni a csoport tagtársakra, bár ennél sokkal jobb keresési lehetőség is van.
--
11. Bemutatkozik a csoport - Alcsoport
Az alcsoport is csoport. Bár ritka az élő alcsoport. Nagyon nagy csoportoknak, vagy nagyon speciális csoportoknak van ebből aktív.
A Hungary Business Society (HBS) Magyar Üzleti Társaságnak 16 alcsoportja is van. Ezek közül a legnagyobbnak (Women's Business Society Hungary) is csak 623 tagja van, a HBS 5911 (2014. január 27.) tagjához képest.
De hol is találhatóak ezek a bizonyos alcsoportok? Rendesen elrejtette őket a Linkedin. Ha a csoport bármely felületén vagyunk, akkor a jobb felül a nyíltól balra található egy i -re kell kattintani. Megvan? Nincs? A nevem (Tamas Banki) alatt van ez: Subgroups: 16, hát ez a 16 az az alcsoport, amit annyira elrejt a Linkedin.
Egy csoportnak maximum 20 alcsoportja lehet és ha meg is van, akkor így elvileg 1050 csoport és alcsoport kombónak lehetnénk a tagjai.
A kávészünetben vannak kisebb és nagyobb beszélgetések. Van, akire várnak a potenciális beszélgetők.
Ezek az adatok a Linkedin Csoportokról is nyilvánosak, azaz bárki előre megtekintheti, hogy milyen jellemző adatai vannak egy csoportnak.
--
12. Bemutatkozik a csoport - Like
A Linkedin Csoportban és alcsoportban, illetve igazából a közösségi oldalak teljes világában a LIKE az, ami a komputereknek a bit. Azaz az egy like, az, ami a legminimálisabb ajánlás morzsa. De ez a morzsa már vonzó lehet.
Biztos hallott már a Facebookon való Like gyűjtésről...
Mégis, ez is egy aktivitás, ami friss tartalom a Google szemében. Ezért érdemes adni, ha megérdemli az a valami.
A Linkedin-Napi-Tippem.blog.hu és a Linkedin-Kepzes.blog.hu is egy közös oldalon Like-olható a Facebookon, és követhető és az egy-egy tartalom like-olható a Linkedinen.
Ahogy a kávészünetben is keresgélünk, úgy a csoportok között is érdemes előbb körülnézni.
A Linkedinen több, mint 1,8 millió csoport van. A legnagyobb csoport, melynek érdemes a tagjává válni, több mint 1,5 millió tagja van. És hatalmas számú olyan csoport van, melynek csak 1 tagja van. Magyar nelyvű csoport is majd 900 van már. Szakmai, öregdiák, konferencia, lokális, lokális szakmai, céges stb. csoportok garmadáját találjuk.
--
13. Bemutatkozik a csoport - Share (Megosztás)
A csoportok meghatároznak minket. Bemutatnak. Olyanok lehetnek, mint egy jól szabott ruha.
A Megosztás mindenhol hasznos. Lehet a csoportba "beleosztani", azaz bárhol az interneten találunk tartalmat, azt meg tudjuk úgy osztani, hogy azt a csoport tagjai olvassák.
És milyen egy jó megosztás?
Én így osztok meg:
Írok egy pár saját gondolatot a cikk tartalmáról, ami esetleg egy, másfél sor, amit a link elé írok, majd utána teszem a megosztandó url-t, így: http://linkedin-napi-tippem.blog.hu/2014/02/03/13_napi_tipp_a_linkedin_csoportokhoz_xii_like
Így van saját gondolatom és a linket behúzza a Linkedin. Ha a linkhez van "saját" fotó. A saját fotó, az az, amit én magam, feltöltök a blogomra. A Linkedin nem húzza be a beágyazott képet! (Ez leginkább a bloggereknek fontos információ!)