Merre halad a munkaerő-toborzás? – csütörtökön élőben
TruBudapest, recruiting unconference. 1 hónapja még értetlenül bámultam, amikor ezeket a szavakat hallottam. Most már várom a csütörtököt... Miért is?
Ebben a blogban kedves olvasóim megszokhatták, álláskeresőket érintő kérdéseket boncolgatok. Mostani poszton elsősorban HR-eseknek szól. Csütörtökön a toborzás kerül terítékre egy formabontó budapesti rendezvényen. Még lehet jelentkezni és majd élőben is tudósítok a közösségi médiában a TruBudapestről.
De kezdjük az elején
Amikor egy hónappal ezelőtt kolléganőm újságolta, hogy „Június 7-én jön a truBudapest” és „ez lesz az első recruiting unconference nálunk”, „pontosabban: magyarul nonferencia”, (nem elírás, n-nel az elején) és erről majd tudósítanom kell, hát, enyhén szólva értetlenül álltam előtte. Ennek oka, idegenkedem attól, amit magyarul, közérthetően nem lehet megfogalmazni. Másrészt újságíróként az évek alatt beleég az emberbe a kétkedés, a kritikus attitűd. „Miben is más ez?, Nehogy már ne rendeztek volna hasonlót…” Ilyen és ehhez hasonló gondolatok futnak át az emberen.
A toborzásról kötetlenül
Persze magyarul is meg lehet fogalmazni a lényeget (ez az én feladatom): a truBudapest a toborzásról szól. Arról, ki, hogyan és hol találja meg a megfelelő munkaerőt, és ehhez miként lehet felhasználni az új technológiákat – például a közösségi médiát. A rendezvény nem hagyományos konferencia, hanem kötetlen véleménycsere. Nincs előadó, bárki hozzászólhat, vitázhat, kiegészíthet, megerősíthet, cáfolhat. A közösség tudásából áll össze az egy-egy téma köré szerveződő beszélgetés. Párhuzamosan 3 téma kerül terítékre, három teremben, egy-egy beszélgetés 1 órán át tart.
Valóban nem szokványos ez a fajta eszmecsere, a poroszos magyar oktatási rendszerből egyenesen hiányzik. Forradalmi újításnak azonban nem nevezném, legfeljebb ügyes marketingnek. Egy jó vezető, egy tanár alkalmazza ezt a technikát, ha véleményt, ötletet akar kicsalni csapatából, tanítványaiból.
Sokkal inkább a tartalomban és az előadókban rejlik számomra a csütörtöki esemény érdekessége. A közösségi média használata mellett szó lesz az állásportálok jövőjéről, a mobil alkalmazások bevetéséről (egy amerikai-finn szakértő vezetésével), a keresőoptimalizálásról (SEO), mikor éri meg kiszervezni a toborzást, ki és hogyan használja a LinkedIn-t, hogyan vehetőek rá a munkatársak, hogy ajánljanak pályázót egy üres pozícióra. S hogy honnan jönnek a témavezetők? Jól csengő cégnevekkel találkozni (Metro, Tesco, Morgan Stanley, Monster stb.)
Ki is az a Bill Boorman?
Bevallom őszintén én leginkább Bill Boorman angol toborzási gurut, a rendezvény „atyját” várom, akivel volt szerencsém egy hete egy villáminterjút készíteni. Nos, ő a közösségi médiás recruitmentről és a toborzás jövőjéről fog beszélgetéseket vezetni. Elmondja például, hogyan sikerült 4 hét alatt 125 embert felvenni a firenzei Hard Rock Caféba a social media bevetésével. Akit érdekel a toborzás vagy abban dolgozik, javaslom, olvasson bele Bill blogjába, tweetjeibe. Megéri. Például itt. Rengeteget ír, még több emberrel beszél. Két évvel ezelőtt a "világ 4. legbefolyásosabb online recruitere" címet kapta meg a HR Examiner kutatócégtől. Persze ezen is fennakad a kritikus újságíró szeme, miként lehet mérni a befolyásosságot. Nos, a kutatásban az interneten történő említéseket és azok relevanciáját mérték.
A trubudapest.com oldalon lehet böngészni a programot és még nem késő jelentkezni. Aki nem tudna eljönni, de érdekli a téma, annak javaslom villámposztokban élőben a facebookon vagy a Twitteren – itt a téma: #trubudapest - kövesse az eseményt (Én leszek az egyik kommentátor).