ROI mérés a coachingban
Lisa Ann Edwards cikke a Coaching World áprilisi számából
Fordította és szerkesztette: Von Bartheldné Ábri Judit
A coaching szakmában a Befektetés Megtérülésének (ROI) mérését az jelenti, hogy mérjük az alkalmazását, a
Lisa Ann Edwards cikke a Coaching World áprilisi számából
Fordította és szerkesztette: Von Bartheldné Ábri Judit
A coaching szakmában a Befektetés Megtérülésének (ROI) mérését az jelenti, hogy mérjük az alkalmazását, a megvalósítását és az üzleti hatását az adott coaching folyamatnak. Mindezeket a szinteket elemezve mi túl mutatunk az ügyfél visszajelzésén a coachingot illetően, vagy hogy milyen elégedettséggel van a coaching folyamat iránt, hanem azt nézzük hogy az ügyfél hogyan tekint arra, amit tanult és a tanultakat hogyan alkalmazza olyan jelentőség teljes módon, hogy az üzleti hatást eredményezzen.
Nem szokatlan, hogy az ügyfél a coachingot hasznosnak, fontosnak és jelentősnek ítéli és olyan visszajelzések is érkeznek, hogy az ügyfél ezáltal megismerte vezetői erősségeit és fejlődési területeit, de sokszor még ekkor sem fordítják le a tanultakat olyan viselkedésbeli változássá, ami üzleti hatást eredményez. És ha már a kezdetek kezdetén nem határozunk meg ROI típusú megközelítést, ahol világos és egyértelmű a kapocs a tanulási folyamat során a viselkedésbeli változás és az üzleti hatás között, akkor kevesebb az esélye annak, hogy a coaching folyamat során elvégzett tanulás viselkedésbeli változássá alakuljon, és még kevesebb az esélye annak, hogy a viselkedésbeli változás összekapcsolásra kerüljön a legfontosabb üzleti hatás mérésével az ügyfélnél és a szervezetnél.
Alkalmazás, megvalósítás és hatás áttekintése
Legyen az egy coaching program egy szervezetnél, vagy egy-két vezetőnél a szervezeten belül, tisztán be lehet azonosítani mind az alkalmazás/megvalósítási adatot csak úgy, mint az üzleti hatás adatot.
A szétválasztás kritikus
A coaching program során számos más párhuzamosan futó program, esemény, tényező és piaci körülmény lehet, ami befolyásolja a coaching üzleti hatásának a mérését. A hitelesség fenntartása érdekében és hogy kellően konzervatív számokkal dolgozzunk, amikor ROI mérést végzünk a coaching során, szükséges a coaching folyamat eredményét külön választani a párhuzamosan zajló vállalati belső és külső piaci folyamatoktól. Fel kell tennünk a kérdést, hogy az üzleti eredményekért milyen mértékben felelős a hosszabb ideig tartó coaching program? Különböző módokon lehet ezt mérni, mint pl: tendencia elemzéssel, kalkulációval és kontrol csoportokkal. Hogy melyik szétválasztási technikát alkalmazzuk azt a projekt elején kell meghatározni, mielőtt a coaching folyamat megkezdődik.
Kialakítjuk az alkalmazás/megvalósítás és üzleti hatás adatok mérését
A coaching folyamat indítása előtt meghatározzuk az alkalmazás/megvalósítási és az üzleti hatás adatoknak a mérési pontjait és az adatok begyűjtési folyamatát csak úgy, mint ahogy ez a visszajelzés/elégedettség és tanulási adatok begyűjtésénél szokás.
Még ezeken túl, ahogy fent leírtuk; a szétválasztási tervet és a monetáris/pénzbeli értékek begyűjtésének tervét is még a coaching program kezdete előtt el kell készíteni.