Szakmával és nyelvltudással Angliában - Sofőr
Néhány ismerősöm akad, aki vezetésből tartja el magát, mások pedig még csak álmodoznak erről. De egytől-egyig szembesültek két problémával. Az első könnyedén orvosolható, ez pedig nem más, mint a magyar jogosítvány honosítása
Néhány ismerősöm akad, aki vezetésből tartja el magát, mások pedig még csak álmodoznak erről. De egytől-egyig szembesültek két problémával. Az első könnyedén orvosolható, ez pedig nem más, mint a magyar jogosítvány honosítása. Ezt meg lehet csinálni a helyi DVLA irodában és 60 font körüli összegből meg is lehet úszni. A másik gond az angolok konzervatív mivoltából fakad, ez pedig a baloldali közlekedés, szűk utakon. Az, aki nem próbálta, el se tudja képzelni, mennyire arcpirító tud lenni az első hetekben, a „rossz oldalon” vezetni és élvezni a szűk utcákban való lavírozást.
Az, aki nem akarja már az első nap totálkárosra törni a céges járművet, két lehetőség marad. Találni egy ismerőst, aki rendelkezik kocsival és segít némi gyakorlatot szerezni vagy borsós áron leckéket vehet valamelyik oktató „kollégától”.
Ha megvan a „rutin” és a kellő magabiztosság, akkor lehet jelentkezni valamelyik ügynökségnél és várni a telefonhívást.
Aki viszont komolyan gondolkodik a jövőről, annak bizony áldozatokat kell hoznia ebben a témában. A törvény 3 éven belül kötelez minden C és D kategóriás sofőrt a CPC-re, ami a belföldi fuvarozási engedély angol megfelelője. Ennez megszerzéséhez pedig nem árt a jó angoltudás és kb. 1,100 font a tanfolyamra.
Innentől kezdve pedig marad a szamárlétra, az angol referencia megszerzése és három év, hivatalos gyakorlat után már lehet is buszt vezetni Londonban, havi bruttó 2,000-2,500 fontért.