Első benyomás- Így ronthatod el!
Sokat fogunk még arról beszélni, mik azok az elengedhetetlen lépések, amiket meg kell tenned karriered gyors előmenetele céljából. Előtte azonban van egy fontos dolog, amiről muszáj szót ejtenünk. Ha egy ideje dolgozol, akkor már „t
Sokat fogunk még arról beszélni, mik azok az elengedhetetlen lépések, amiket meg kell tenned karriered gyors előmenetele céljából. Előtte azonban van egy fontos dolog, amiről muszáj szót ejtenünk. Ha egy ideje dolgozol, akkor már „túl vagy rajta”, ha most kezded a pályát, akkor még előtted áll. Bizony…, az első benyomásról beszélek.Az alábbiakban összegyűjtöttem néhány sarkalatos pontot, ahol el lehet rontani a pozitív első benyomás kialakulását. Ha jót akarsz magadnak, ezeket NE tedd:
1. Öltöny, vicces nyakkendő és converse cipő.
Miért ne? A fizikai megjelenés nagymértékben befolyásolja a rólunk alkotott vélemények kialakítását. Hiába van egyedi stílusod, az első napokban, amíg puhatolózol, válassz inkább klasszikus öltözetet Legyél harmonikus és ápolt.
2. Bámuld a földet, motyogj magad elé!
Miért ne? A szemkontaktus és a testbeszéd elengedhetetlen ahhoz, hogy szimpatikus, megbízható benyomást kelts. Próbálj ismerkedni, legyen egy jó szavad új kollégáidhoz. A non verbális kommunikációról részletesen is fogok majd írni, ismerete és tudatos használata elengedhetetlen.
3. „ Add csak ide, megcsinálom helyetted!”
Miért ne? Ne úgy akarj beilleszkedni, hogy plusz munkát vállalsz. A „balekokat” hamar felismerik és lecsapnak rá a „hiénák”. Ha az elején megszokják, hogy kihasználhatnak, később már nagyon nehéz lesz változtatnod ezen a hozzáálláson. Legyél barátságos, de határozott.
4. Beszélj folyton a régi munkahelyedről!
Miért ne? Még ha jó emlékeid is vannak, tartsd meg őket magadnak. Azt a reakciót válthatod ki új kollégáidból, hogy „ha ilyen jó hely volt, minek jött el”. Azt meg ugye el sem kell magyaráznom, milyen rossz színben tüntetheted fel magad, ha pocskondiázod a volt főnöködet.
5. Klikkesedj!
Miért ne? Ha hívnak, persze menj kávézni, beszélgetni, de légy nyitott, próbálj mindenkivel ismerkedni. Ne engedd, hogy már az elején beszippantson egy klikk, mert még nem tudhatod, valóban ők-e a megfelelő munkahelyi barátok számodra.
6. Soha ne kérj segítséget!
Miért ne? Ha úgy teszel, mintha már mindent tudnál, a kollégáid idegesítőnek fognak találni, ráadásul nagyon valószínű, hogy előbb utóbb elakadsz, vagy hibázol valahol (mert ugye csak az nem hibázik, ki nem dolgozik) és akkor meg röhöghetnek a markukba.
7. Állandóan kérj segítséget!
Miért ne? Egyszerűen idegesítő leszel. Gyűjtsd össze a kérdéseidet és ha már leülsz egyeztetni egy kollégáddal, akkor szépen végigkérdezheted őket. Jobb, mintha ötpercenként kopogtatnál az ajtaján.
8. Szervezz át mindent már az elején!
Miért ne? Lehetséges, hogy vannak nagyon jó újító ötleteid és rögtön meglátod a rendszer gyenge pontjait, mégis azt javaslom ne az első héten rúgd fel a hagyományokat. A rég bebetonozott megszokásokat, munkafolyamatokat nehezen engedik el az emberek, még akkor is, ha utána könnyebb lesz a munkájuk. Hagy nekik kis időt, és szépen, lassan „adagolva” vezesd be forradalmian új ötleteidet.
Ha már túl vagy az első heteken, csak remélni tudom, hogy sikerült jó benyomást tenned kollégáidra, főnökeidre, de akkor sincs végzetes hiba, ha elcsúsztál valahol. Nincs olyan, amit ne lehetne kellő taktikával, tudatos viselkedéssel utólag helyrehozni.
Olvasd a bejegyzéseimet és segítek Neked a további lépések megtételében.
Sok sikert a karrierépítéshez:
Sikerman csapat
A megfelelő üzleti megjelenés fontos. Olvass erről hasznos tippeket itt!