Bejelentkezés

Kérjük jelentkezz be, amennyiben még nem vagy regisztrálva az alábbi oldalon teheted meg. Vagy ha elfelejtetted a jelszavad kérjük ide kattints.

coach cimke

Miért szenzációs, ha coachinggal fejleszted magad? Mert megtámogatod a gyönyörű elméleti elképzeléseidet a kőkemény mindennapi gyakorlattal. „Hogyan legyél jó vezető” könyveket ugyanis unásig lehet olvasgatni. Nem is azzal van a gond, hogy ne tudnád, min kéne változtatnod, hanem a mindennapokba

Üzlet vagy élet, life vs business? Mi a különbség a life és a business coach között? Érdemes először megkérdezni a google-t a témában (mondjuk, ha engem kérdezel, MINDENRŐL a google-t érdemes először megkérdezni) és azonnal látni fogod a különbséget. [caption id="" align="alignright"

Mielőtt belemegyünk a részletekbe, egy kérdés:

Te hogy állsz most a vállalkozói léttel, (coach) vállalkozással kapcsolatos pénzügyi ismeretekkel?(Minősítsd egy 1-től 10-ig terjedő skálán, ahol 1: a legrosszabb, 10: a legjobb állapot)

2014-ben hoztam egy döntést, s kiléptem a biztos, jól fizető ügyvezetői pozíciómból, hogy coachként dolgozzak tovább. Tettem mindezt úgy, hogy még se „praxisom”, se ügyfelem nem volt abban az időben. Merész döntés volt? Igen, mert váltottam a biztosból a bizonytalanba, a fix anyagi bevételből a „tervezhetetlenbe”. És nem, mert tudtam, hogy mi vár rám. Már volt tapasztalatom abban, hogyan kalkuláljak a vállalkozói lét anyagi oldalával, a kiadásokkal, költségekkel, hogyan tervezzem a bevételeket, a cash flowt. Már 10 éve saját vállalkozásom volt, változó eredményekkel, rengeteg tanulsággal, szuper könyvelővel (3 év után találtam rá), – nem beszélve az ügyvezetői tapasztalattal, ahol szintén bővítettem vezetői számviteli és pénzügyi tudásomat.

Ezeket a tapasztalataimat osztottam meg az április 20-i Morning Coaching előadásomban.

A vállalkozásunk ne nyűg, hanem öröm legyen.

A Morning Coaching évadnyitó, teltházas rendezvényének szakértő vendége Tölgyessy Zsófi, Life & Marketing Coach volt, aki sikeres coaching vállalkozást vezet, workshopokat tart mind a marketing és az álom megvalósítás terén. Több mint 10 éves felső vezetői és marketinges tapasztalattal rendelkezik és ő maga is több álmát valóra váltotta már: többek között kilépett a vezetői állásából, hogy beutazhassa Délkelet Ázsiát és létrehozza a saját coaching programjait.

Tölgyessy Zsófi

A március 9.-i előadáson többek között arról mesélt, hogy „Miért fontos, hogy olyan üzleti és marketing stratégiát építsünk, amit élvezünk és összhangban van velünk? Hogyan alakítsunk ki olyan marketing és üzleti stratégiát, ami összhangban van velünk? Mik a legfontosabb lépések, amit egy coachnak meg kell tennie üzleti és marketing szempontból? (márka, termék, ideális ügyfél, online marketing, személyes eladás)”.

De mi köze van az inspirációnak és a marketingnek egymáshoz?

A jó marketing belőlünk indul, nem a piaci helyzet és a versenytársak határozzák meg. Természetesen fontos, hogy tisztában legyünk a lehetőségeinkkel, de akkor lesz igazán sikeres a marketing tevékenységünk, ha magunkból indul ki. Ha olyan termékeket és szolgáltatásokat hozunk létre, melyek összhangban vannak velünk és valódi értéket adnak az ideális ügyfelünknek. Ha ilyen marketing kommunikációt alkalmazunk, jól fogjuk magunkat érezni a vállalkozásunkban és mindig őszinte lesz a hangunk.

Avagy: mi van, ha Epimenidész mégse hazudik? Egy csoportos tréningen akadtam bele a furcsaságba. A tréner feltett egy kérdést a demonstrációs személynek, amire az nem tudott válaszolni, mivel a kérdést nem találta egyértelműnek. Rövid vita után a tréner megkérdezte a jelenlévő hallgatóságot,

arrow-missing-target-922356_copy.jpgEzt az olvasói levelet olvasva egyik döbbenetből a másikba estem. Íme, az álláskeresési tanácsadás állatorvosi lova... Az elrettentő példa kifejezés mellett ez szerepelhetne az értelmező szótárban. Szerencsére a levél írója tudja, mi fán terem a tanácsadás, így mert "lázongani". De aki nem mer, annak mennyi kárt okoznak vajon? (Az itt említett kurzus ingyenes) -------------------------------- Kedves Jobangel! Szeretném veled megosztani azokat a tapasztalataimat, amiket egy 3 napos álláskereső tréningen szereztem. A tréningen ingyen vehettem részt, tekintve, hogy pályázati pénzekből szervezi egy humánerőforrás-menedzsmenttel (is) foglalkozó civil csapat. Állítólag akik elvégzik ezt a tréninget (és egyéni tanácsadásra is lehetőség van szintén ingyen), azoknak 80%-a állást is talál utána.Szóval örömmel áldoztam rá 3 napot, és végül is sokat tanultam, bár talán nem úgy, ahogy terveztem. Egy szó mint száz: megdöbbentő tapasztalataim voltak.

A blogom címe már valójában, papíron tegnap óta jelen idő. Coach vagyok. (Persze ezt én még nem hiszem el magamról.) Mindenesetre tegnap Vásárhelyi Jutkával egy remek hangulatú vizsganapot töltöttünk el, senki nem bukott meg. :) A vizsga lényege az volt, hogy

Ha beütjük GOOGLE keresőjébe a továbbképzés szót, egész pontosan 5.800.000 – igen ötmillió nyolcszázezer – találatot kapunk. Elképesztő nem? És ez csak a magyar nyelvű találatok száma. De van jó hírünk is. Ha szűkítjük a keresést “coach továbbképzés”-re már csak 14.600 találatot kapunk. Ez nagy ugrás (kizártunk 5.785.400 képzést 1 másodperc alatt) ugyan, de könnyebb lett a választás? Természetesen nem. Nap, mint nap szembesülünk azzal, hogy miközben jóleső érzéssel tölt el a gondolat, hogy tovább képezzük magunkat, ha konkrét választás elé kerülünk már stresszként vagy szorongató problémaként éljük meg a döntést. Egy coach szakmai karrierjében azonban központi helyet foglal el az ön - és továbbképzés, ezért fontos, hogy tudatosan és jól informálva legyünk képesek dönteni, amihez fontos tudnunk, hogy milyen képzési formák és tartalmak mit nyújthatnak nekünk személyes, és szakmai fejlődésünkben. Erről beszélgettünk a legutóbbi Morning Coaching Budapest találkozóján.

Ahhoz, hogy a problémából lehetőséget csináljunk 2 szempont alapján érdemes elindulnunk.

Ezek • a döntések mögötti dilemmák okai • és a különböző oktatási-képzési formákban rejlő hatékonyság és lehetőségek

Döntési dilemmák

Általános tapasztalat a 21. századi infokommunikációs világunkban, a lehetőségek megsokszorozódása. Sohasem állt még rendelkezésünkre ennyi választási alternatíva. Ez önmagában óriási nyomást tesz a választóra, mivel a sok-sok elérhető lehetőség rejtett üzenete, hogy képes vagyok kiválasztani a legjobbat, mivel szinte minden lehetőségre találok megfelelő képzést. A félelem a helytelen választástól olyannyira képes hatalmába keríteni az embert (minket coachokat is) hogy jobbnak látjuk, ha inkább nem választunk, vagy későbbre halasztjuk a döntést (és máris a halogatás problémájába ütközünk :-))

Mi lehet a megoldás?

A fenti mondat gyakorolta rám a legnagyobb hatást a legutóbbi képzési napon. Megtanultunk ugyanis bemutatkozni. Olyan gyorsan és tömören, hogy biztos emlékezzenek ránk. Olyan gyorsan, amennyi idő alatt a lift felér a másodikra. Igen, erre biztos emlékezne, akinek elmondanám. Rejtve

x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Elfogadom Elutasítom Adatvédelmi központ Adatvédelmi beállítások További információ a cookie-kezelésről