Bejelentkezés

Kérjük jelentkezz be, amennyiben még nem vagy regisztrálva az alábbi oldalon teheted meg. Vagy ha elfelejtetted a jelszavad kérjük ide kattints.

Blogger: goodmorning

A Morning Coaching Budapest egy független coach közösség. Abból a célból jött létre, hogy inspiráló, támogató közösségként működjön, ahol a tudásmegosztás és közös gondolkodás az egyik legfőbb cél. Olyan emberek közössége, akik ezen a pályán tevékenykednek és ennek pozitív oldalát és a szinergiát szeretnék élvezni, egymás munkáját támogatni, a szakmát és annak megítélését erősíteni.

A mai kor egyik legnagyobb kihívása az, hogy rávegyük az embereket: szenteljenek nekünk – a szolgáltatásainknak, a termékeinknek – figyelmet. Mint Pusztai Ádámtól megtudtuk, a gamification szemlélettel megkönnyíthetjük és élvezetesebbé tehetjük az ügyfélszerzés folyamatát, és motiváltabbá önmagunkat és a klienseinket. Morning

Coachként fontos a folyamatos tanulás, képződés, a konferenciák, a szakirodalom. Egy módszertant azonban semmivel nem tudunk helyettesíteni, ha szakemberként hitelesek akarunk lenni. Ez pedig a szupervízió, amit Dr. Stefany-Tóth Judit hozott el nekünk a Morning Coachingra. Judit először európai szemléletű szupervíziót

Hogy kapcsolódik össze az online lét az offline coachinggal? Érdemes-e coachként online kurzusokat készítenünk? Hogyan szerezhetünk ügyfeleket a videókurzusainknak? Nardai Brigitta és Bodor Ádám rendhagyó találkozásából inspirálódtunk a Morning Coaching évadnyitó eseményén.  A szakmai összejövetel formája ezúttal kissé szokatlan volt, hiszen

Trendi kérdésfelvetés mostanság coach körökben, hogyan szerezzünk minél több tapasztalatot a vállalati világban? Medgyesi Kriszta, aki HR-esként, a vállalati coaching témagazdájaként számtalan coach kiválasztási folyamatban vett részt, ennek fortélyait igyekszik átadni a programjain. Ahogy a nyári szünet előtti utolsó Morning

A Morning Coaching kreatív csapata idén is elhozta azt a témát, ami a legtöbb segítő szakembert – főleg, ha még kezdőként bontogatja a szárnyait – lázba hoz. Hiszen a szakmai tudás önmagában kevés, el is kell adnunk magunkat egy olyan

A Gestalt módszer alkalmazása kreatívvá, izgalmassá és erőteljessé teszi a munkát, és új dimenziókat nyit meg a coaching során. Ebből kaptak ízelítőt a résztvevők a legutóbbi Morning Coaching alkalmon. Dr. Stefany-Tóth Judit varázslatot emlegetett az esemény beharangozójában, így kíváncsi lettem,

Van, aki idegenkedik a kártyáktól, más egyenesen rajong értük az ügyfelekkel való munkában. Egy biztos, a legutóbbi Morning Coaching alkalmával Tanner Anett Certified Points of You Trainer, coach még a szkeptikusokkal is képes volt elhitetni, hogy érdemes a jobb agyféltekénket ily módon munkára bírni, hiszen a képek elménk különös rejtekeibe kalauzolnak minket.

Az esemény beharangozója azt ígérte, a Points of You™-val bővül coach-eszköztárunk és növelhető a hatékonyságunk. De hát ezek csak képek – mondhatnák az idegenkedők, de hamar kiderült, hogy jóval többről van szó. 

Hogyan segíthet a tudatosság, miként hat az üzleti tervezésre, az eredményességre, és a fókusz megtartására a coaching ülések és a tréningek előtt, alatt? Ridira-Bócsi Rita, a Morning Coaching programok társszervezője és operatív vezetője ezúttal előadóként tárta elénk, hogyan javíthatunk a hatékonyságunkon a mindfulness segítségével.

Nem mindig könnyű kiszakadva a világ pörgéséből lecsendesülni, és gyorsan coachingkész állapotba hozni magunkat egy ülés előtt. Pedig az ügyfelekkel való munka némi átmenetet, áthangolódást - vagy, ahogy egy kedves tanárom mondta mindig - átzsilipelést igényel.

A mindfulness segíti ezt az áthangolást, az ülés alatt pedig a fókusz megtartását, hiszen éber, tudatos jelenlétet jelent.

A múlt heti Morning Coaching programon Barnóczki Annamária (ICF) és Hollósi Domonkos (EMCC) vezettek végig minket a mestercoach-á válás útján, és az is kiderült, hogy a két szervezet akkreditációs rendszere sok ponton hasonló. Előadóink nem titkolták, hogy a magas minőségű munka fontosságára szeretnék felhívni a figyelmet.

Az EMCC és az ICF szervezetek kompetencia rendszereinek hasonlóságai mentén először is tisztáztuk a fogalmat. A kompetencia a tudás gyakorlati megvalósítása. Hozzáértés, alkalmasság, ügyesség, szakértelem. Alkalmazásképes tudás. A nagy szervezetek ma már kompetencia-alapú képzéseket javasolnak.

Hollósi Domonkos elmondja, az EMCC-nél az önreflexió, valamint a folyamat menetének értékelése a prioritás.

Barnóczki Annamária kiemeli, hogy az ICF-nél a fő hangsúly a módszertani függetlenségen és az önfejlesztésen van.

Az NLP ismerete megkerülhetetlen, ha coach-á szeretnénk képezni magunkat. Kovács Magdolna felsővezetőként dolgozott a gyógyszeriparban, amikor rádöbbent, hogy nem elegendő a vezetői kvalitás, meg kell tanulni jól bánni az emberekkel. Így kanyarodott aztán az NLP-hez, mi meg ezen a Morning Coaching alkalmon a metaforákhoz. Nos, én eddig azt gondoltam, metaforát szerkeszteni egyszerű. Hát nem az…

Rajongunk a történetekért, és coachként, segítő szakemberként gyakran beépítjük őket az eszköztárunkba. Magdi azonban már az elején leszögezi, a történetmesélés nem direkt tanácsadás, szemben mondjuk egy hagyományos magyar népmesével, amely a végén mindig tanulságot ad a hallgatóságnak.

Szerkessz metaforát!

Kovács Magdolna

Előadónk nemzetközi NLP trénerként először is a metafora definíciójába avat be minket, mely így hangzik Robert Diltstől: „A beszéd egyik olyan formája, ahol úgy mondunk valamit, mintha valami más lenne…”. A metafora jelentése ógörög nyelven átvitel. Többféle metafora létezik, használhatunk idézetet, természetes példát, ezen a reggelen mi azonban az izomorfikus típusúban mélyedünk el. Magdi a metaforák előnyeit sorolja: többek között mozgósítják a tudattalant, tág teret, szabadságot, biztonságot, saját megoldást adnak, nyitottá tesznek, segítenek az átkeretezésben.

„A metaforákat akkor használjuk, ha szeretnénk az ügyfelet kissé eltávolítani a témától, vagyis akkor, amikor a direkt kommunikáció nem működik” – mondja, majd leszögezi, a metaforát sosem kezdjük el fejtegetni, de zárhatjuk egy kérdéssel például, ahogy az általa hozott példában is így volt. Egyébként az NLP egyik atyjának tekintett Milton Erickson egy metaforáját említette meg, mielőtt arra kért bennünket, hogy 4 fős csoportokat alkotva mi is szerkesszünk metaforát egy korábbi ügyfele problémájára. 

x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Elfogadom Elutasítom Adatvédelmi központ Adatvédelmi beállítások További információ a cookie-kezelésről