Cégkapu – jogom van hozzá?
2018. július 14-étől elérhető a jogosultságkezelési funkció a hivatali és a Cégkapus tárhelyen történő meghatalmazottak jogainak differenciálására.
Mi is az a Cégkapu?
A Cégkapu egy közös elektronikus postafiók a cégek/ga
2018. július 14-étől elérhető a jogosultságkezelési funkció a hivatali és a Cégkapus tárhelyen történő meghatalmazottak jogainak differenciálására.
Mi is az a Cégkapu?
A Cégkapu egy közös elektronikus postafiók a cégek/gazdálkodó szervezetek számára, ahol minden érintett és arra jogosultsággal rendelkező egy helyen férhet hozzá az adott cég vagy szervezet hivatalos levelezéséhez. A célja, hogy idővel teljesen felváltsa a papíralapú ügyintézést és minden hatóság ezen a platformon keresztül kommunikáljon ügyfeleivel.
Az E-ügyintézési törvény[1] alapján a gazdálkodó szervezetek 2018. január 1-től jogosultak (bizonyos esetekben kötelezettek) elektronikus úton kapcsolatot tartani az állammal, ehhez pedig a fenti határidő előtt megalapított társaságok számára a képviseletre jogosult személyeknek vagy meghatalmazottaknak 2017. december 31-ig el kellett végezni a szükséges regisztrációt. A jogszabály hatálya alá tartozó, újonnan létrejött gazdálkodó szervezetek számára 8 napos bejelentési határidő áll rendelkezésre a Cégkapu regisztráció elvégzéséhez.
A Cégkapu tehát egy hivatalos kommunikációs platform, melyhez a felhasználók számára a szolgáltatást nyújtó NISZ Zrt. díjmentesen 300 Mb tartós tárhelyet biztosít, de ez a tárhelyméret egy online űrlap kitöltésével, díjfizetés ellenében megnövelhető. Fontos megjegyezni, hogy amennyiben egy felhasználó eléri a maximális korlátot, a beérkezett üzeneteit meg tudja tekinteni, de új üzeneteket már nem helyezhet a Tartós tárba.
Ki rendelkezik hozzáféréssel?
A cikk folytatását a BPiON oldalán találja: https://bpion.com/hu/cegkapu-jogom-van-hozza/
[1] Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény