A LEGFONTOSABB VEZETŐI TUDÁS
Vezetőként nyilvánvalóan tisztában vagyunk vele, hogy nap, mint nap emberekkel dolgozunk együtt. Legtöbben még azt is valljuk, hogy a jó vezetés lényege, az emberek ügyes és hatékony kezelése. Mégis viszonylag kevés vezető t
Vezetőként nyilvánvalóan tisztában vagyunk vele, hogy nap, mint nap emberekkel dolgozunk együtt. Legtöbben még azt is valljuk, hogy a jó vezetés lényege, az emberek ügyes és hatékony kezelése. Mégis viszonylag kevés vezető tanulmányozza tudatosan és fáradhatatlanul munkájának tárgyát és értelmét – az embert. Pedig a vezetői lét alapkérdései, úgy, mint a teljesítmények fokozása, a motiváció, a jutalmazások és büntetések, csakúgy, mint a csapatszellem javítása vagy épp a koordináció, lehatolnak az ember lélektanának mélyéig. Ezek sikeres elvégzéséhez, egy vezetőnek valóban alaposan kell ismernie a kollégáit, és tudnia kell az emberi lélektan általános törvényszerűségeit és elveit.
Az emberismeret előnye
Képzeljük csak el, ha egy vezető valóban tudná az emberek kezelésének törvényeit, valamint kellően ismerné a beosztottait, akkor mennyire könnyű lenne az élete. Természetesen ekkor is rengeteg dolga lenne, hiszen a vezetés napi teendőit el kellene végeznie. Továbbra is célokat tűzne ki, terveket készítene, utasításokat adna, koordinálná a végrehajtást, ellenőrizné a teljesítéseket, személyes problémákat kezelne, ösztönözne a magasabb teljesítményre, jutalmazna, esetleg büntetne is.
De mivel ismerné a törvényszerűségeket, és valódi emberismerettel rendelkezne, mindezt könnyedén végezné el, heti 40-50 órában – nem 70-80-ban – és különösebb stressz és aggodalom nélkül. Az élet egyik fő hüvelykujj szabálya, hogy az a dolog, amelynek a működését teljesen értjük, nem lesz káros hatással ránk. Ezért ha nem így érezzük magunkat vezetőként, akkor tudnunk kell, hogy valamit még nem tudunk. És legfőbb ideje, hogy alaposabban megismerjük napi tevékenységünk legfőbb tárgyát…
Az emberismeret legfőbb szabálya
Az emberekkel kapcsolatban a legfontosabb azt tudnunk, hogy az emberi jellem nem fekete-fehér, vagy nulla-egy alapon működik. Senki sem teljesen rossz, vagy tökéletesen jó. Nem csak teljesen motiválatlan és szuper-motivált munkavállaló létezik. Ezeket a szélsőértékeket csak a felszínes vezetői gondolkodás hozza létre. Az élet megértése sokkal könnyebb, ha pici árnyalatokban, fokozatos különbségekben gondolkodunk.
Tehát nem érdemes úgy feltennünk magunknak a kérdést, hogy a recepciósunk motivált-e a munkájára, vagy sem? Sokkal jobb kérdés lenne, hogy tízes skálán nézve mennyire motivált jelenleg, és vezetőként miket tudnánk tenni azért, hogy egy-két ponttal javítsuk a motivációs szintjét?
Hasonlóan értelmetlen bizonyos kollégákat termelékenynek, másokat lógósnak bélyegeznünk – még ha van is ebben némi pillanatnyi igazság. De okos dolog kialakítani egy olyan teljesítménymérő rendszert, ami képes mindenki teljesítményét objektíven mérni. Ezután, minden egyes kollégánk esetében külön meg tudjuk vizsgálni, hogy mit kellene tennünk ahhoz, hogy az egyéni teljesítményüket néhány százalékkal meg tudjuk növelni.
Természetesen ezeknek a kezeléseknek a sikeres végrehajtásához, már nem csak emberismerettel kell rendelkeznünk, hanem a szükséges vezetői eszközökkel is jól kell bánnunk.
VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ELŐADÁS
Jöjjön el következő vezetőknek szóló előadásunkra, ahol bővebb betekintést nyer az emberismeret mellett több vezetői eszközbe is.
Kattintson ide a részletekért!