Gondoskodó elbocsátás
Ha az elbocsátás balul sül el, és rossz hírnevet kelt a cégnek, utólag is van megoldás. Felvehetjük a volt kollégával egy hónap múlva is a kapcsolatot. A tűzoltást, majd a megelőzés, a gondoskodó elbocsátás lépéseit vázoljuk fe
Az előző cikkben arról írtam, hogy mit okozhat a gondoskodó elbocsátás hiánya, amikor az emberi tényezőket figyelmen kívül hagyják.
Ha pedig az "embertelen elbocsátást" utólag sem tudjuk orvosolni, akkor az az "ülj le, 1-es!!!" kategória.
Ezért aztán érdemes megnéznünk, hogy a gondoskodó elbocsátás mit is jelent a gyakorlatban.
A történetből kiderült, hogy itt nem sikerült rendbe tenni a konkrét elbocsátással járó nehézségeket, sőt, lavinaszerűen tovább rombolt az ezt követő intézkedéssorozat is.
Mivel megoldás centrikus vagyok, íme, következzen néhány tanács az utólagos rendezésre. Az alapelv a "jobb későn, mint soha". :)
- Hívjuk fel telefonon, és érdeklődjünk, hogyléte felől. Ezután ajánljuk fel, hogy segítünk az újra elhelyezkedésben, és az addig tartó időszakban támogatjuk.
- Igaz, így többe kerül az elbocsátás, de összességében megtérül a ráfordítás, hiszen ha sikerül a hírnevünket helyreállítani, könnyebben cserkésszük be a jó munkaerőt.
Ha még profibbak akarunk lenni, akkor nézzük a helyes elbocsátás-technikát. Állítsunk össze gondoskodó elbocsátás programot. Vannak cégek, akik az outplacementre specializálódtak. Ha nem vagytok biztosak a sikeretekben, megéri felkérni őket, mert cégre szabott megoldást kínálnak.
- érzékenyítsük a vezetőket a helyzet pszichológiai folyamataira
- tiszta kommunikáció a maradó dolgozók felé: szervezeti átalakítás okai, jövőkép felvázolása
- dolgozók tájékoztatása előre: milyen munkafeladat átszervezéssel jár a változás?
- a program nyomon követése és az eredmények kommunikálása távozók és maradók felé is
- a gondoskodó elbocsátás program segíti a távozókat és a maradókat is a feldolgozásban
Ezáltal minimálisra csökken a lehetősége annak, hogy az érintett más fórumokon, az online térben fejezze ki érzelmi állapotát.
Végül, de nem utolsó sorban kiragadtam az outplacement program néhány pozitívumát a munkáltatóra nézve:
- elhelyezkedési adatok
- sikersztorik
- az adott cég megbecsüli volt dolgozóját
- növeli a belső elégedettséget
- a cégmárka építésének is kulcseleme lehet
A történetből kiderül, hogy 1 fő elküldése esetén is felkészültnek kell lennünk, és érdemes arra törekedni, hogy mindkét fél számára nyertes pozícióval végződjön.
- jobevolution -