PREMIUM INSIGHT - ez BRÉKING - FIZESS ELŐ A LINKEDINRE
PREMIUM INSIGHT, avagy a munkaerő piaci versenytárs elemzés a köbön.
Ilyet még nem mondtam, hogy fizess elő a Linkedinre, de most itt van az az eszköz, a PREMIUM INSIGHT, amiért érdemes lehet.
Eddig nem láttam sok értelmét előfi
PREMIUM INSIGHT, avagy a munkaerő piaci versenytárs elemzés a köbön.
Ilyet még nem mondtam, hogy fizess elő a Linkedinre, de most itt van az az eszköz, a PREMIUM INSIGHT, amiért érdemes lehet.
Eddig nem láttam sok értelmét előfizetni a Linkedinre, de a PREMIUM INSIGHT részben megváltoztatta ezt. Ugyanakkor nem gondolom, hogy mindenkinek elő kéne fizetnie a Linkedinre. DE (de-vel nem kezdünk mondatot), DE van, amiért érdemes fizetni. Ez pedig csak azoknak, akiknek fontos, hogy tudják, milyen munkaerő mozgások, változások vannak, hogyan alakulnak ezek a számok egy-egy cégnél*. A PREMIUM INSIGHT funkcióiról beszélgettünk évekkel ezelőtt Tollas Attilával.
Sajnos az adatok egyik legérdekesebbike, az összes meghirdetett állás, egyelőre csak az USA-ban bejegyzett cégekre ad eredményt.
Most a mintának a MONSTER-t (itthon is ismert állásportál cég) veszem górcső alá. Azért a Monstert, mert a legtöbb adat az amerikai vállalatokról érhető el. Az utolsó kép egy ADP nevű cégről készült, mert több és látványosabb adat áll rendelkezésre náluk.
A) Mért adatok
1. Total Employee Count – Összes Alkalmazott Ez egy hozzávetőleges szám, amit a Linkedin tagok beállításaiból következtet a Linkedin 5182 fő, nem változott az előző hónaphoz képest
- Summary (Összefoglalás)
- Az időszak: Jun 2014 - Jun 2016
- -3%-os a változás
- Munkahelyen töltött átlagos idő: 5,8 év
2. Employee Distribution by Function – Alkalmazotti Funkció Megoszlás Ez egy hozzávetőleges szám, amit a Linkedin tagok beállításaiból következtet a Linkedin; a vezetői pozíciókat mutatják; a többi az Otherben (Egyéb) található; 100% az összes a cégnél alkalmazott munkavállaló.
- Summary (Összefoglalás)
- Az időszak: Q2 2014 - Q2 2016
- A 4 (összesen egyszerre csak 4 funkció választható ki) funkció változása **Pp-ben megadva
- Summary (Összefoglalás)
- Az időszak: Jun 2014 - Jun 2016
- 1122 új alkalmazott
- 10 felsővezető
3. New Hires – Új Felvettek Ez egy hozzávetőleges szám, amit a Linkedin tagok beállításaiból következtet a Linkedin; a vezetői pozíciókat, a felsővezetői státuszt a jelenlegi, vagy az előző alelnöki, vagy magasabb pozíciók alapján számolja ki, de ez iparáganként változhat.
- Summary (Összefoglalás)
- Az időszak: Jun 2014 - Jun 2016
- 1122 új alkalmazott
- 10 felsővezető
3. New Hires – Új Felvettek Ez egy hozzávetőleges szám, amit a Linkedin tagok beállításaiból következtet a Linkedin; a vezetői pozíciókat, a felsővezetői státuszt a jelenlegi, vagy az előző alelnöki, vagy magasabb pozíciók alapján számolja ki, de ez iparáganként változhat.
- Summary (Összefoglalás)
- Az időszak: Jun 2014 - Jun 2016
- 1122 új alkalmazott
- 10 felsővezető
- Summary (Összefoglalás)
- Időszak: Jun 2014 - Jun 2016
- Jelentősebb volt kolléga
5. Total Job Openings – Összes Meghirdetett Állás Ez a vállalat (Monster) összes a Linkedinen meghirdetett pozíciója.
- Summary (Összefoglalás)
- Időszak: Sep 2015 - Jun 2016
- Összes nyitott pozíció: 95
- Havi átlag: 9
Áprilisban két álláshirdetésük volt, ebből egy korábbi és egy új. Ami 100%-al több, mint az előző hónapban volt.
A képen az ADP adatait látjuk.
B) Mire lehetnek ezek az adatok jók?
Láthatjuk a növekedést és a csökkenést. Láthatjuk, hogy hol, miben és hogyan fejlődik, alakul egy szervezet. Az adatokhoz csak a Business Plus, a Sales Navigator és a Talent Solutions előfizetői jutnak majd hozzá. Az előfizetői csomagokról itt olvashatsz.
Ha egy sales-es vagy, akkor a Notable Alumni – Jelentősebb volt kolléga fonalat felvéve tudjuk az értékesítési folyamatokat egy új szervezetben tovább vinni. Ha a HR-ben vagy, akkor trendeket vehetsz észre, láthatsz meg. A tudásodat és a szolgáltatásaidat értékesítheted a cég felé. Ha marketinges vagy, számodra is a trendek lehetnek az érdekesek. Ha állást keresel, akkor is lehetnek relevánsak ezek a számok, bár ez szerintem inkább makro adatok, inkább trendeket mutatnak. Viszont a fentiek közül bármelyik is a pillanatnyi állapotunk, a fenti adatokat ismerve mindenképp könnyebben indulunk egy szakmai beszélgetésben egy ottani kollégával. Ha ismeri a Premium Insightot, akkor azért, ha pedig nem, akkor azért.
Egy érdekes bonmot hallottam „nem tudod nem tudni azt, amit tudsz” Molnár Ádámtól, aki ezt a TEDxYouthBudapesten mondta 2015-ben. Azaz ez az eszköz adhat olyan tudást, amit nem tudunk nem tudni. Éljünk is vele vissza.
*Az adatok nem feltétlen pontosak, mert részben önbevalláson alapul, részben pedig a munkavállalók profilján. **pp: percentage point (százalék pont)