Törékeny vállalati hírnév
Hogyan érhetjük el, hogy egy elbocsátás rossz hírnevet okozzon a vállalatnak? Ha érzelmek, indokok, és gondoskodás nélkül megválunk a munkavállalótól.
Találkoztál már olyan esettel, ahol egy dolgozó jogtalan elbocsátása évekig tartó problémát okozott egy cég számára?
Nézzük azt az esetet, amikor a elbocsátás rossz vállalati hírnévhez vezet. Egy hegesztő úriemberről van szó, aki a volt kollégái elmondása szerint munkáját mindig az elvártaknak megfelelően végezte. Azonban a féléves szerződéshosszabbítások során az ő nevét egyszer kihagyták a listából, és megszüntették munkavállalói jogviszonyát.
A csapat, amihez tartozott, rendkívül összetartó és számos szakmai csoportjuk megtalálható a közösségi oldalakon. Az úriember ezt a lehetőségét ki is használta, és
megosztotta a nagyközönséggel negatív véleményét és tapasztalatait, nem kímélve a vezetőséget sem.
Ez a véleménynyilvánítás ma, így 3 évvel később is egymásra épülő nehézséget okoz a cégnek. Ha ez a pozíció megüresedett minimum 3-4 hónap eltelt, mire egyáltalán valaki jelentkezett.
Valószínűleg ezek a jelentkezők nem voltak az online közösség aktív tagjai, mert a többiek az olvasottak alapján messze elkerülték a céget. A cég próbált belépni ezekbe a csoportokba, és leszedni a bejegyzéseket, de sajnos nem járt sikerrel.
Az ügyvezető megoldása az lett, hogy a jelenlegi szakembereit különleges bánásmódban kezdte részesíteni. Ez azonban új problémákat szült, hiszen a többi dolgozó ezeket a kiváltságokat nem kapta meg.
Ezt a cikket határozottan azoknak a főnököknek ajánlom, akik megpróbálnak változtatni a fennálló helyzeten, viszont nem tudja miképp tegye és ezzel csak még nagyobb galibát okoz a cégnek.
A következő cikkben arról lesz szó, hogyan lehetett volna ezt megelőzni.