Neked mi az üzleti stratégiád, kék vagy vörös?
Április 6-án újra telt házzal indult az inspiratív címmel meghirdetett előadásunk: Neked mi az üzleti stratégiád, kék vagy vörös? a Kaptárban.
Április 6-án újra telt házzal indult az inspiratív címmel meghirdetett előadásunk: Neked mi az üzleti stratégiád, kék vagy vörös? a Kaptárban. Erről készítettünk rövid beszámolót.
Kincses Krisztina, üzleti coach szemléletes példákon keresztül kitekintett különböző iparágakra, ahol piaci szereplők új perspektívával közelítették meg saját piacukat és kék óceánt hoztak létre saját tevékenységükkel.
A történetek között szerepelt a Cirque du Soleil, dél-amerikai cirkusz stratégiája, a NetJets légitársaság példája, valamint a Casella Wines, ausztrál borászat is.
Ami közös bennük, hogy újragondolták az iparág jellemzőit, valamint a fogyasztók értékeit és újradefiniálták a piacot, ezzel új keresletet teremtettek.
Izgalmas szimbólumok rejtőzködnek a „kék” és „vörös” óceán jelzői mögött. A kék szín szimbolizálja a kiaknázatlan piacot, olyan teret, ami még meghódítatlan, tiszta kék; ezzel szemben a vörös óceán a véres harcot jelentő piacot, ahol a piaci szereplők cápák módjára birkóznak a konkurenciával.
Hallhattunk arról a stratégiai elvről, hogy a kék óceán tulajdonosa megengedheti magának a diverzifikációt és alacsony költségeket párhuzamosan, hiszen nem kell kompromisszumokat kötnie a saját piacán, ahol valódi érték innovációt hozott létre.
Az előadás második része egy diagnosztikai eszközt mutatott be, a stratégiai táblát, melynek segítségével megállapítható a verseny aktuális állapota adott piacon. Mindehhez nem kell mást tenni, mint meghatározni, hogy milyen fogyasztói/ügyfél értékek mozgatják a piacot.
Itt elindult az interaktív munka 3 csoportban, 2 coach csoport és 1 csoport különböző szakmából csatlakozó résztvevőkkel. Mindenki azon dolgozott - először egymástól függetlenül-, hogy meghatározza a legjellemzőbb 7-8 tényezőt, amely a coaching piacot befolyásolja.
Érdekes volt látni a flipcharton az eredményeket csoportonként. Olyan értékek hangzottak el, mint hitelesség, bizalom, tapasztalat, személyre szabhatóság, stb.
A tényezők mentén Krisztina megmutatta azt a módszertant, hogy az egyes tényezők mentén az iparág átlagának segítségével hogyan rajzolható fel a stratégiai tábla.
Hogy jön ez a coachinghoz?
A rendezvény végén Krisztina leleplezte, hogy a Kék óceán stratégia módszertana inspirálta a CoachCard.hu fejlesztő coaching kártyákat is, melyeket ő hívott életre. Be is mutatta, hogy a vizuális fejlesztő kártyák piacának hogy néz ki a stratégiai táblája, megemlítve, hogy a CoachCardnál új értékként megjelent a játékosság, egyediség, személyre szabhatóság, valamint az ajándék funkció.
A CoachCard kártyák egyedülálló, fejlesztési modelleket tartalmazó kártyák, melyek a vizuális hatásnak és a színek és szavak erejének köszönhetően érzéseket és gondolatokat ébresztenek az emberekben, mely támogatja a két agyféltekés tanulást, segítve a felismerést és hatékonyabb bevésődést.
A résztvevők nem mentek üres kézzel haza, az előadás alatt saját magukra testre szabott munkalaphoz további instrukciókat kaptak az otthoni munkára, hogy eltöprengjenek rajta, hogy mi jelenthet kék óceánt a saját piacukon.
Kincses Krisztina