Inspirációs Marketing
A vállalkozásunk ne nyűg, hanem öröm legyen.
A Morning Coaching évadnyitó, teltházas rendezvényének szakértő vendége Tölgyessy Zsófi, Life & Marketing Coach volt, aki sikeres coaching vállalkozást vezet, workshopokat tart mind a
A vállalkozásunk ne nyűg, hanem öröm legyen.
A Morning Coaching évadnyitó, teltházas rendezvényének szakértő vendége Tölgyessy Zsófi, Life & Marketing Coach volt, aki sikeres coaching vállalkozást vezet, workshopokat tart mind a marketing és az álom megvalósítás terén. Több mint 10 éves felső vezetői és marketinges tapasztalattal rendelkezik és ő maga is több álmát valóra váltotta már: többek között kilépett a vezetői állásából, hogy beutazhassa Délkelet Ázsiát és létrehozza a saját coaching programjait.
A március 9.-i előadáson többek között arról mesélt, hogy „Miért fontos, hogy olyan üzleti és marketing stratégiát építsünk, amit élvezünk és összhangban van velünk? Hogyan alakítsunk ki olyan marketing és üzleti stratégiát, ami összhangban van velünk? Mik a legfontosabb lépések, amit egy coachnak meg kell tennie üzleti és marketing szempontból? (márka, termék, ideális ügyfél, online marketing, személyes eladás)”.
De mi köze van az inspirációnak és a marketingnek egymáshoz?
A jó marketing belőlünk indul, nem a piaci helyzet és a versenytársak határozzák meg. Természetesen fontos, hogy tisztában legyünk a lehetőségeinkkel, de akkor lesz igazán sikeres a marketing tevékenységünk, ha magunkból indul ki. Ha olyan termékeket és szolgáltatásokat hozunk létre, melyek összhangban vannak velünk és valódi értéket adnak az ideális ügyfelünknek. Ha ilyen marketing kommunikációt alkalmazunk, jól fogjuk magunkat érezni a vállalkozásunkban és mindig őszinte lesz a hangunk.
Az alábbi kérdések segíteni fognak abban, hogy vállalkozóként ne csak sikeresebb legyél, de figyelj arra is, hogy élvezd a vállalkozásod építését.
7 Kérdés, amit fel kell magadnak tenni, ha vállalkozol:
- Mi a vállalkozásom víziója és milyen életet képzelek el általa?
Mit szeretnék igazán és miért? Az én vízióm úgy szólt, hogy szeretnék olyan munkát végezni, amit igazán szeretek, szabadságban, ami értéket ad és támogat másokat abban, hogy örömteli életet és vállalkozásokat hozzanak létre.
Fontos látni a teljes képet és meghatározni, hogy pontosan mit is szeretnénk. Pl. nem mindegy, hogy azt gondolom, létrehozom a vállalkozásom bármi áron, ha kell, küzdök érte, vagy könnyed és örömteli életet élek és ezt a vállalkozásomban is így szeretném csinálni.
2. Fel vagyok készülve a vállalkozói életre?
Hiszen már nem mondják meg, hogy pontosan mi az elvárás, mit kell tenned, már nem jön havonta a fizetés, mint a cégénél, ahol eddig dolgoztál. Magadnak kell beosztanod az idődet, prioritási sorrendet állítani. Neked kell álmodni, tervezni, megvalósítani, legalábbis az elején. Néha senki sem támogat, magadnak kell a motivációs szintedet fenntartani.
Tipp: A motiváció, olyan mint a zuhanyzás, minden nap csinálni kell, edzeni az elmédet, hogy képes vagy rá. Találd meg a saját eszközödet, ami segít lelkesnek maradni az úton. Vedd körbe magad inspiráló emberekkel.
3. Mi az én fő értékem, erősségem? (márka, termék)
A vállalkozásod középpontjában Te vagy, amit kigondolsz, amit meg mersz tenni, amit hiszel, azt fogod megteremteni. Fókuszálj az erősségeidre, szakmai és személyes tapasztalataidra, mert az ideális ügyfelednek ez nagy érték.
Először magadnak kell eladnod a termékedet, szolgáltatásodat. Valóban hiszel abban, hogy fantasztikus a vállalkozásod, Te és a termékeid? Ha még nem, javaslom, hogy készítsd egy listát az erősségeidről és tedd ki egy látható helyre az otthonodban vagy az irodádban.
4. Hol áll a megérdemlem szintem?
Milyen sztorit mesélsz magadnak a pénz, vállalkozás, munka kapcsán? Keményem meg kell dolgozni érte? Te nem is a pénzért csinálod, ingyen is megcsinálnád? Nem mered elkérni a terméked valódi ellenértékét? Befektetsz önmagadba és a vállalkozásodba?
Tipp: Gondold át, hogy milyen sztorit mesélsz magadnak, mert ez határozza meg azt, hogy milyen a vállalkozásod valósága. Milyen lenne az a sztori, amit valóban szeretnél élni? Ha minden lehetséges volna?
5. Elég jó az ajánlatom?
Légy biztos benne, hogy elég jó az ajánlatod a célcsoportodnak. Elég konkrét? Az ő nyelvén szól hozzá?
Ne feledd az emberek döntő többsége nem úgy ébred fel reggel, hogy coachot keres. Nehéz olyan dolgot eladni, amit meg kell magyarázni, így jobban jársz, ha a megoldásra koncentrálsz.
Mit szeretne az ideális ügyfeled érezni? Miben lesz más az élete, ha veled dolgozik? Te pontosan mit tudsz neki adni?
6. Tudom, hogy ki az ideális ügyfelem?
A leggyakoribb vállalkozói hiba (coachoknál is), hogy nincs jól meghatározva a célcsoport. Túl tág, vagy nem releváns számodra, nem neki tudod a legnagyobb értéket adni. Mindenképpen gondold át az alábbi kérdéseket:
- Ki az, akivel örömmel dolgoznék együtt?
- Akinek hiteles vagyok és értéket tudok adni?
- Elég szűk a célcsoportom, de ugyanakkor elég tág is, hogy legyen fizetőképes kereslet?
7. Készen állsz arra, hogy kiállj a nagyvilág elé?
Akár coach, akár egyéb vállalkozó vagy, büszkén kell kiállnod magad és a termékeid mellett, értékesítened a termékeidet.
Rendszeresen kommunikálod, hogy ki vagy és mit csinálsz?
Használod pl a Facebook adta remek lehetőségeket?
Tipp: Ha még egy picit szégyenlős vagy, találd ki mi az első lépés, amit meg tudsz tenni, ami még nem esik túl messze a komfort zónádtól. Mesélj először a barátaidnak, közeli ismerősöknek, haladj lépésről lépésre és egyre bátrabbá válsz.
Szerző: Tölgyessy Zsófi