A megszerző és birtokló HR hanyatlása?
A HR jövőjét nem tudom megjósolni, nem is gondolkodom rajta. Azonban úgy vélem, hogy már ma is egyre több olyan fiatal és kevésbé fiatal van, aki nem egy nagy, vagy akár kisebb vállalaton belül képzeli el a szakmai karrierjét. Ezt nem
A HR jövőjét nem tudom megjósolni, nem is gondolkodom rajta. Azonban úgy vélem, hogy már ma is egyre több olyan fiatal és kevésbé fiatal van, aki nem egy nagy, vagy akár kisebb vállalaton belül képzeli el a szakmai karrierjét. Ezt nem csak feltételezem, hanem látom is magam körül. Látom, ahogyan egyre több tehetséges ismerősöm válik szabadúszóvá. És mivel minden szemeszterben államvizsga elnökölök műszaki menedzsment szakos hallgatóknál, a saját fülemmel hallom, hogy hosszú távon közülük is igen sokan fontolgatják a vállalkozás gondolatát.
Ez a tendencia azért jelentős, mert éppen azok az emberek próbálnak a szabadság és a saját céljaik megvalósításának az útjára lépni, akik szenvedélyesek és tehetségesek, azaz akikre a multiknak és a KKV-knek is a legnagyobb szükségük van. Természetesen ezek az „önmegvalósítók” (nem szeretem ezt a szót, de jobb most nem jutott eszembe) készek a multikkal és a KKV-kkal együtt dolgozni, hiszen továbbra is ezek az ő játéktereik, csak a szabályokat fogják átírni némiképp.
Ezek a tehetségek már nem akarják, hogy megszerezzék, és főként nem, hogy megtartsák őket. Ezek az emberek addig dolgoznak a szervezettel, amíg ezáltal előbbre jutnak a saját céljaik megvalósításában, és amíg tolerálni tudják a szervezet kultúráját.
Következésképpen, a szervezeteknek képessé kell válniuk arra, hogy a céljaikat és az értékeiket összehangolják ezeknek a szabad egyéneknek a céljaival és az értékeivel. És ebben legfőképpen a szervezeti vezetőknek kell majd változniuk.
Az én elképzelésem szerint ez lehet az a folyamat, amely valamely módon, ennek az összehangolásnak az irányában átformálja majd a HR-t. Átformálja a HR megszerző, birtokló és használó szemléletét egy olyan gondolkodásmóddá, amely a szervezet és az egyén harmonikus együttműködéséről szól, amelyben mindkét fél képes a másik örömére megvalósítani a saját üzleti és szakmai célját.
drai