A kommunikáció, mint a személyes márkaépítés első számú eszköze
Akár tetszik, akár nem, mindannyian márkák vagyunk. Olyanok, amilyenek. De hogy milyenek és hogy milyennek látnak minket, nagyon nem mindegy. Viszont jó hír, hogy nemcsak magunkon alakíthatunk, hanem a látszaton is.
Először persze tiszt
Akár tetszik, akár nem, mindannyian márkák vagyunk. Olyanok, amilyenek. De hogy milyenek és hogy milyennek látnak minket, nagyon nem mindegy. Viszont jó hír, hogy nemcsak magunkon alakíthatunk, hanem a látszaton is.
Először persze tisztában kell lennünk magunkkal, legfőképpen az erősségeinkkel. Hiszen a sikeres emberek éppen attól sikeresek, hogy azokra a képességeikre támaszkodnak, amelyekben kiemelkedőek, és kerülik azokat a helyzeteket, ahol olyan adottságokra van szükség, amelyekből nem jutott nekik sok. Ezt másképpen önismeretnek hívják.
De van még valami, ami fontos: az emberismeret. Bármit is csinálunk, azzal hatunk másokra, az esetek többségében tudatalatti szinten, még pedig úgy, hogy saját múltbeli tapasztalataikon, szűrőiken, intuíciójukon keresztül ítélnek meg pozitívan, vagy éppen negatívan minket.
Mindegy, hogy előadást tartunk, ügyféltalálkozón veszünk részt, megbeszéléseken szólalunk meg, interjút adunk, vagy „csak” beszélgetünk, értékesítési tevékenységet folytatunk. Saját magunkat áruljuk. Lehet, hogy durvának, talán még (fül)sértőnek is tűnik ez a mondat, de a tényen nem változtat: az emberek embereket vesznek.
Ha hisznek bennünk, kell nekik, amit kínálunk. Ha nem, lyukat beszélhetünk a hasukba, akkor sem jön össze az üzlet.
De mitől függ, hogy kellünk-e? A kommunikációnktól. És van egy rossz hírem: minden kommunikáció.
Ahogy felöltözünk, kifestjük, felékszerezzük magunkat, vagy nyakkendőt kötünk, ahogy belépünk valahová, ahogy köszönünk, már aki egyáltalán köszön, ahogy kezet fogunk, ahogy nézünk, ahogy mosolygunk, ha mosolygunk, ahogy állunk, ahogy ülünk, ahogy a testünket és a fejünket tartjuk, ahogy kérdezünk és ahogy beszélünk, mind mind elárulnak rólunk valamit. És ha valaki jól olvas a jelekből, átlát rajtunk. Hogy mennyire vagyunk magabiztosak, elégedettek, felkészültek, kiegyensúlyozottak. Hogy mennyire hiszünk abban, amiről beszélünk. És ezek sokaságától függ, hogy miként hatunk másokra. És ezért rossz hír a hír: a tartalom csak kb. 10%-ot jelent az egészhez képest. Minden más, beleértve az előbb felsoroltakat, hozzátéve a hangunkat, hanglejtésünket, levegővételeinket is, 90%-ot nyom a latban. Ezért nem mindegy, mennyire készülünk fel magunkból és másokból.
Ha az a cél, már pedig feltehetően az a cél, hogy a számunkra fontos partnereinkben, potenciális ügyfeleinkben, vevőinkben pozitív érzetet keltsünk, érdemes dolgozni.
A hatásosság alapja a tudatosság. Saját magunk formálásán túl a mások által látott kép szépséghibáinak retusálása vezet oda, hogy saját márkánk egyrészt önazonos, másrészt kívánatos legyen. Üzleti sikereink kulcsát saját magunkban kell tehát keresnünk és hinnünk kell abban, hogy ha megtaláljuk, zár is lesz hozzá.
Krizsó Szilvia Pulitzer-Emlékdíjas újságíró, szellemi fitness edző
8 eredményes és újszerű vezetőfejlesztési módszer első kézből, a téma szakértőitől
Nyolc fős szakértői csapatunk révén újszerű, de vállalati szinten már bizonyított vezetőfejlesztési programokkal ismerkedsz meg.
Vezetői, vállalkozói, coach illetve tanácsadói tapasztalatainkra építve fejlesztettük vezetőképzési módszereinket, melyekbe március 9-én te is betekintést nyerhetsz.
Vállalati vezetőként, HR szakemberként a 45 perces workshopokon kipróbálhatod ezeket a módszereket, új ismeretekre tehetsz szert, kapcsolatot építhetsz és azonnal hasznosítható, gyakorlati tudást vihetsz magaddal.
További információ és jelentkezés: leadpartners.hu és facebook oldalunkon