Mire vágyik a HR-es?
Vajon milyen témákban szeretne újat tanulni egy magyar HR-es? Kiket hall szívesen? Kik a példaképei, tanítói? Mit gondol a 2015-ös év fő feladatának? Hogyan rangsorolja a HR tevékenységeit?
Ilyen es ehhez hasonló kérdések sora já
Vajon milyen témákban szeretne újat tanulni egy magyar HR-es? Kiket hall szívesen? Kik a példaképei, tanítói? Mit gondol a 2015-ös év fő feladatának? Hogyan rangsorolja a HR tevékenységeit?
Ilyen es ehhez hasonló kérdések sora járt a Personal Hungary szakértői csapatának fejében, amikor az első negyedévben lezajlott felmérést tervezték. Kérdéseikre 160 magyar HR szakember és vezető adott választ.
Fókusztémák 2015
A fontossági sorrendben első helyre, mint 2015 fókusztémája, a szervezetfejlesztés és a képzésfejlesztés került. Ebbe a témába beletartozik minden fejlesztési típus, legyen az akár egyéni, akár csoportos, használjon akár alternatív, akár hagyományos eszközöket.
A válaszadók véleménye alapján a dobogó második fokára is két téma került, a változásmenedzsment és a toborzás-kiválasztás. Előbbi olyan slágertémává vált az utóbbi 10 évben, amely minden szervezet számára aktuális. Az egyszeri, akciószerű változások kezelése helyett a jelenkor szükséges kompetenciája a változások gyors adaptálása és pozitív kezelése. Ez pedig a legritkább esetben alakul ki magától, tudatosan kell felkészítenünk rá a szervezetet.
A toborzás-kiválasztás örökzöld sláger, hiszen a szervezetek számára kulcsfontosságú kérdés, hogy miként tudják megtalálni a megfelelő kollégáikat.
A harmadik helyre a munkajog témája került idén, amely stratégiai fontosságú. Az első ötbe bekerült még a munkahelyi egészségmegőrzés, biztonság és jóllét és a HR informatika is.
Van ebben meglepetés?
Szakértői szemmel komoly eredménynek könyvelhetjük át, hogy a változásmenedzsment tekintetében egyre tudatosabbak a vállalatok. A munkahelyi egészségmegőrzés, biztonság és jóllét kérdését is örömmel üdvözöltük a top listában.
Kiktől tanulnak szívesen?
Talán az előzőeket követően nem okoz meglepetést, hogy első helyre kerültek a fejlesztési szakemberek a HR szakemberek listáján. Legszívesebben tehát trénereket, coachokat, fejlesztőket látnának a szakmai színpadokon az érdeklődők.
Őket követik a nagyvállalati HR vezetők és HR szakemberek és a külföldi HR vezetők, szakemberek.
A harmadik helyre a kiválasztási szakemberekkel holtversenyben a KKV HR vezetői kerültek. Őket a strat-upperek és a szakírók, bloggerek és szakmai képviseletek képviselői követik.
Mi az, amit az idei évben meg kell tanulnia a HR szakmának?
Azt a kérdést is feltették a szakembereknek, hogy mit gondolnak, mit kell az idei évben megtanulnia a HR szakma képviselőinek? Miben kell fejlődni?
A válaszok igen sokszínűek, érintik a fejlesztési kérdéseket, a generációs témakört, a közösségi média és a munkáltatói márka témáját, a stratégiai HR kérdéseit, a motivációs témakört és a kiválasztás nehézségeit is. Egy kis betekintésként, néhány válasz a teljesség igénye nélkül: „Vezetőfejlesztés mellett a szakértők fejlesztése, megtartása, akikből nem lesz vezető.” „SSC-kben a fluktuáció csökkentése.” -- „Egy vállalkozás akkor egészséges, ha minden generáció képviselője egyenlő súllyal vesz részt a munkában.” -- „Felelős szakmai döntések és profi kommunikáció” -- „Rugalmasság, folyamtos fejlődés/fejlesztés, gyakorlatiasság” -- „Cél és nem feladat alapján dolgozni, gondolkodni” -- „Változásmenedzsment, motiváció, elkötelezettség fejlesztése, személyiségfejlesztés.” -- „Generáció specifikus toborzás (Z) és megtartás„-- „Gamification” -- „Coaching szerepe a szervezetben. Egyéni és csoportos.” -- „Önmenedzsment” -- „A motiváció juttatáson kívüli lehetőségeinek, a teljesítmény növelésének, a hatékonyság elérésének hangsúlyozását egyéb, ma még Magyarországon nem vagy ritkán használt eszközeivel. (pl. rugalmas munkavégzés, home office, stb.)” -- „Üzleti gondolkodás, a HR "eladása” -- „ Social media használata, Brand építés lépésenként” -- „Tehetségmenedzsment” -- „munkajogi lehetőségek a munkaidő hatékonyabb beosztására” -- „HR modernizálása IT eszközök segítségével” -- „Employer Branding” -- „Alkalmazkodni a (hosszú távú) stratégia nélküli működéshez, állandóságot, folytonosságot biztosítani az extrém gyorsan változó üzleti, működési környezetben.”, -- „Azt, hogy hogyan tudna valódi rangot adni a szakmának: hogy a vezetők értékeljék ezt a rendkívül sokrétű munkát.” -- „A folyamatos változások kezelését olyan módon, hogy eközben ne csak "haladjunk a korral", hanem fejlődjünk is.” -- „Könnyen áttekinthető és hatékony rendszerekkel alkalmazkodni a folyamatos változásokhoz, eközben vonzónak tartani a vállalkozást a munkavállalók számára. --„Innovatív szervezeti gondolkodás” – „HR jövője hogyan alakul át - outsourching vagy stratégia alkotás és megvalósítatás” – „Üzleti és stratégiai szemlélet tehetségek azonosítása és menedzselése, elköteleződés erősítése, klasszikus HR eszközök újragondolása eredményesség és hatékonyság fejlesztése HR funkciók közötti együttműködés fejlesztése” – „HR, mint business partneri szerep - hogyan támogatja a HR az üzleti stratégiát, a CEO-t.” – „A kommunikáció fontossága! „Hogyan tudják segíteni a munkavállalókat az őket érintő változások menedzselésében” – „A sokszínűség piaci értékét” – „Kulcsemberek beazonosítása, megtartása, motiválása”
A fentieket figyelembe véve szervezi az esemény szakmai programját a kiállítás szakértői gárdája.
Nagy Andrea Parrish & Crawler International szakmai igazgató A Personal Hungary Szervezetfejlesztési képzésfejlesztési szakértője