7 készség, amire szükséged van, ha multinál akarsz dolgozni
Mely készségeket kell elsajátítanod, ha multinacionális cégnél szeretnél elhelyezkedni? Nos, minden pozíció más és más elvárásokat támaszt, de van 7 olyan alapvető készség, amelyet – a kiírástól függetlenül - minden munkált
Mely készségeket kell elsajátítanod, ha multinacionális cégnél szeretnél elhelyezkedni? Nos, minden pozíció más és más elvárásokat támaszt, de van 7 olyan alapvető készség, amelyet – a kiírástól függetlenül - minden munkáltató keres a jelentkezőkben. Ezen készségek meglétét bizonyítanod kell az önéletrajzodban, a motivációs leveledben és természetesen az interjú során is.
Ezen készségek jelentős része ún. soft skill, amit „soft” vagy „puha készségnek” lehetne magyarra fordítani. Ez - a szaktudásodon kívül - azoknak a készségnek az összessége, amellyel hatékonyan tudsz majd beilleszkedni az új munkahelyedre, illetve eredményesen tudsz együttműködni a körülötted lévő kollégákkal és partnerekkel.
Kommunikációs készség A készség, hogy hatékonyan kommunikálj írásban és szóban a kollégáiddal, beosztottaiddal, az üzleti partnerekkel, a média képviselőivel és természetesen a vezetőséggel, vagyis mindenkivel, aki él és mozog a cégnél. Függetlenül attól, hogy milyen pozícióra jelentkezel létfontosságú ez a készség. Véleményem szerint az a legjobb, ha meg tudod mutatni a egy nehéz helyzetet is higgadtan és hatékonyan tudtál kezelni a kommunikációs készséged segítségével.
Interperszonális készség Interperszonális készség, vagyis más szóval az emberek hatékony kezelésének technikája. Ez a készség azt jelenti, hogy jól fogsz kijönni és hatékonyan működsz majd együtt a kollégáiddal, a főnököddel és legfőképpen az ügyfelekkel. Ha értékesítési területen akarsz dolgozni, akkor ez az egyik leglényegesebb készség, amivel rendelkezned kell!
Vezetői készség Lehet, hogy nem vezetői pozícióra pályázol, de akkor is fontos bemutatnod, hogy szükség esetén magabiztosan és hatékonyan tudsz más embereket irányítani és természetesen, hogy ezek az emberek hajlandóak téged követni és utasításaidat végrehajtani.
„Nehéz helyzetek kezelésének” készsége Folyamatosan változó világban élünk és folyamatosan változó kihívásoknak kell megfelelnünk. A nehéz helyzetek kezelésének készsége, a pozitív hozzáállás és rugalmasság létfontosságú minden munkaadó számára. Az, hogy egy krízishelyzetben is nyugodt és higgadt maradsz, nem esel pániba és jó döntéseket hozol felbecsülhetetlen előnyt jelenthet számodra.
Csapatmunka készség A munkáltatók nem szeretik a nehéz és problémás embereket. Fontos, hogy csapatjátékos legyél – ne pedig magányos harcos – aki együtt tud működni másokkal. Amikor interjúztatnak, ne felejts megemlíteni legalább egy konkrét esetet, amikor egy csapat tagjaként értél el sikert.
Analitikai készség
Az analitikai, vagy elemzői készség azt jelenti, hogy képes vagy különböző forrásból információkat összegyűjteni ezeket elemezni, illetve tágabb értelemben képes vagy ezen elemzésekre támaszkodva döntéseket hozni és problémákat megoldani (pl.: egy költségvetés elkészítése, pénzügyi tervezés).
Technikai készségek
E készségek természetesen az adott pozíció függvényei. Általánosságban bizonyos szoftverek és/vagy gépek kezelését kell dokumentáltan bizonyítanod (Igen, itt kellenek az oklevelek és bizonyítványok). Ha nincs benne a kiírásban, akkor is írd le milyen eszközök kezeléséhez értesz, mert sosem tudhatod, hogy mikor lesz rá a cégnek szüksége.
Példákkal igazold! Nem győzöm eléggé hangsúlyozni, hogy nem elég, ha csak leírod, hogy „jól kommunikálsz” és „igazi csapatjátékos” vagy. Hozz konkrét és ellenőrizhető példákat, amelyekkel igazolod azt, hogy valóban rendelkezel az adott készséggel.
Ha pedig professzionálisan fel akarsz készülni az állásinterjúra, akkor gyere el a következő állásinterjú tréningre.
Kálmán Tamás Állásinterjú Tréner E-mail: [email protected]