Emelkedj ki a tömegből és növeld munkaerőpiaci értékedet!
Több száz önéletrajz érkezik be minden meghirdetett pozícióra. Míg korábban 100-150 önéletrajzból akadt 1-2 jó jelölt, mostanra ez a szám 8-10 hasonló jelentkező számnál. De csak egyet vesznek fel! Ahhoz, hogy Te legyél a befutó
Több száz önéletrajz érkezik be minden meghirdetett pozícióra. Míg korábban 100-150 önéletrajzból akadt 1-2 jó jelölt, mostanra ez a szám 8-10 hasonló jelentkező számnál. De csak egyet vesznek fel! Ahhoz, hogy Te legyél a befutó egyedinek kell lenned! Hogy hogyan, íme a három leghasznosabb tipp.
Vállalj közösségi munkát
A legfrissebb kutatások szerint 27%-kal nagyobb az esélye annak a munkaerőpiacon, aki valamilyen közösségi munkát vállal – írja cikkében Greg Baldwin, a VolunteerMatch elnöke. Tavaly nyáron tették közzé a Corporation for National and Community Service kutatói 10 éves kutatói munkájuk eredményét, melyben 70,535 válaszadó adatai alapján vizsgálták a közösségi munkavállalás és a munkahelyszerzés közti összefüggéseket. A riport szerint (Volunteering as a Pathway to Employment) 27%-al magasabb az esély, hogy egy közösségi munkát vállaló jelölt kapja meg az állást. Dr. Chris Spera, a riport egyik szerzője szerint, szoros kapcsolat figyelhető meg ugyanis az önkétesség és a szociális és humán tőke fejlődése között. Egy LinkedIn kutatás szerint – melyben 2,000 szakértőt kérdeztek meg – a válaszadók 41%-a nyilatkozta,hogy az önkéntes munkatapasztalat fontos egy jelölt esetében és a hr-esek 20%-a ennek megléte alapján választotta ki a legmegfelelőbb jelöltet.
Közösségi média „szereplés”
Ma már nem titok, hogy a fejvadászok és vállalati HR-esek végig pásztázzák a közösségi oldalakat, kereső oldalakat egy-egy értékes jelölt után. A leggyakrabban e célra használt csatornák a LinkedIn, Facebook, Twitter és az Iwiw. Már nem elegendő felregisztrálni az említett oldalakra. Jó, ha minél több szakmai információt osztasz meg magadról az oldalakon. Egy részletesen kitöltött LinkedIn profil már felér egy teljes önéletrajzzal. Ossz meg a szakmához tartozó tartalmakat is, így a területed szakértőjeként tűnhetsz fel. Hozz létre más közösségi oldalon a LinkedIn profilodhoz vezető hivatkozásokat. Légy jelen a társadalmi hálózatokon, szánj időt arra, hogy adatlapodat karbantartsd, és hogy jobban „láthatóvá válj” az online világban.
Légy aktív online
Az online aktivitásnak kiváló módja a szakmai cikkek publikálása, vagy saját blog, esetleg megfelelő szakmai portálon saját szekció indítása. Ha rendszeresen publikálsz, akkor nem csak a szakmabeliek, hanem a HR-esek figyelmét is felkelted.
Ha pedig kedvet kaptál a publikáláshoz, de nem tudod, hogy hol kezd el, de van a multisoknak is hasznos mondanivalód, akkor ezt nálunk is megteheted. Nem kell mást tenned, minthogy elküldöd nekünk a [email protected] email címre!
Az eredeti cikk a Multiculti.hu oldalon jelent meg.