publikálva: 2013.07.29 - 11 éve
Beszélt nyelve: Hunglish
Elég néhány hetet eltölteni egy nagy multinál ahhoz, hogy mondataidba észrevétlenül bekeveredjenek angol rövidítések, kifejezések. Gyorsan el is jutsz oda, hogy peerjeiden kívül senki más nem érti, hogy miről is beszélsz. Sosem fele
Elég néhány hetet eltölteni egy nagy multinál ahhoz, hogy mondataidba észrevétlenül bekeveredjenek angol rövidítések, kifejezések. Gyorsan el is jutsz oda, hogy peerjeiden kívül senki más nem érti, hogy miről is beszélsz. Sosem felejtem el az első napos onboarding oktatást, ahol az előadó ugyan magyar nyelven tartotta az előadást, de a kötőszavakon kívül semmit sem értettem. Szorgosan jegyzeteltem és az első néhány hetet az ismeretlen kifejezések és HBR-ek (Három Betűs Rövidítések – lám erre is van már magyar megfelelő!) értelmezésével töltöttem. Beletelt egy hónapba mire mindent értettem a meetingen elhangzottakból, de egyúttal engem is utolért a fertőzés, akaratlanul is átváltottam Hunglish-ra.
A családnak már meg sem próbáltam elmagyarázni, hogy mivel is foglalkozom, annyival elintéztem, hogy vezetőként dolgozom egy multinacionális vállalatnál (de mi is az a multi??? – már nem merték megkérdezni….). A hivatalos formanyomtatványok foglalkozás rovatába is csak annyit írok: Vezető. A munkahelyen eleinte tüntetőleg lefordítottam minden angol kifejezést, de hamar rájöttem, hogy akkor meg a kollégáim nem értik mit mondok. Úgyhogy néhány hónap alatt megtanultam, hogy a munkahelyen és a magánéletben különböző ’anyanyelven’ társalgok.
Gyűjtöttem néhány gyöngyszemet a mindennapokból:
Csoportos newhire oktatáson:
„Welcome a csapatban. Én a cég Human resource managere vagyok és a newhire oktatás első előadójaként először is bemutatom nektek, hogy hogyan zajlik az onboardingotok. Ma mindenki megkapja a badge-t, amivel az épületen belül közlekedhet. Az első napon onboarding training-en vesztek részt, amikor is a department representative-ok megismertetnek Titeket a legfontosabb policy-kkel. Minden előadás itt a meeting room-ban lesz. A következő napon megismerkedtek a manager-etekkel és a team-etekkel. A legtapasztaltabb kolléga mellé osztanak be Titeket, aki az on-the-job training-et tartja nektek. Az első néhány hónapban a manager-etekkel elkészítitek az IDP-teket is, amiben az ez évi személyes vállalásaitokat confirmál-játok. ……..”
Kávézóban:
„Rohanok, mert én leszek a chair a callban és még előtte ki kell küldenem az agenda-t és az updatelt ppt-t.
„1,5 hónapja kitöltöttem a Capex-et és már csak a finance approve-ra várok.”
„Elolvastad már az új travel policy-t? Azt hallottam, hogy új travel settlemet form-ot implementáltak.”
All-staff meetingen:
„Ma launch-oljuk az új planning process-t, amit a management múlt héten approve-olt. Az új process legfontosabb benefitje, hogy növeljük azefficiency-t….
Az eredeti cikk és még több multis témájú bejegyzés a www.multiculti.hu oldalon található