Sikeres vállalati válaszok az "összekapcsolt kor" kihívásaira
Az elmúlt néhány év technológiai konvergenciája markáns változásokat hozott az emberek kommunikációs és médiafogyasztási szokásaiban. Tévén internetezünk, számítógépen telefonálunk, mobilon tévézünk. Négy-öt év alatt mill
Az elmúlt néhány év technológiai konvergenciája markáns változásokat hozott az emberek kommunikációs és médiafogyasztási szokásaiban. Tévén internetezünk, számítógépen telefonálunk, mobilon tévézünk. Négy-öt év alatt milliárdos nagyságrendre emelkedett a közösségi média használóinak száma a világban. Tapasztalataim szerint sok vállalati vezető még mindig a homokba dugja a fejét, akár elvi aggályai, akár az ismeretlentől való félelme miatt.
Az IBM 2012-ben 64 ország 1700 vezérigazgatójával készített felmérést arról, hogy az "összekapcsolt kor" kihívásaira miként reagálnak a sikeresen adaptálódó vállalatok. Három fő irány rajzolódott ki az eredményes stratégiákat vizsgálva:
1. A munkatársak felhatalmazása a vállalati értékek keretei közt
- vezetői fókusz az etikán, az értékeken, a küldetésen és az értelmes célokon
- nyitottabb és együttműködő vállalati kultúra kialakítása
- a munkatársak biztatása a kapcsolatépítésre és az egymástól való tanulásra
2. Az ügyfelek, mint egyének megszólítása, igényeik pontosabb megértése, majd gyorsabb reagálás a kapott információk alapján.
3. Ahelyett, hogy mindenkire versenytársként tekintenének, partnerkapcsolatokon keresztük erősítik az innovációt.
Számomra nagyon szimpatikusak ezek a megállapítások, és szinkronban vannak az előző, menedzsmentforradalomról szóló bejegyzésem tartalmával. Örvendetes, hogy itt is a nyitott/transzparens (és végre nem a manipulatív/titkolózó), az együttműködő/egymástól tanuló (és végre nem a versengő/individualista) megközelítés bizonyul sikeresnek a 21. század elején.