Visszaszámlálás indul!
Ha kisbabát vársz, és dolgozol, bizony sok esetben érdemes előre megtervezni a következő hetek-hónapok munkahelyi forgatókönyvét, teendőit, hogy semmi ne maradjon el. Ha már közölted a jó hírt a főnököddel, s őt nem verte ki a hi
Ha kisbabát vársz, és dolgozol, bizony sok esetben érdemes előre megtervezni a következő hetek-hónapok munkahelyi forgatókönyvét, teendőit, hogy semmi ne maradjon el. Ha már közölted a jó hírt a főnököddel, s őt nem verte ki a hideg verejték az első pillanatban, a másodikban meg nem futott a céges jogászhoz, hogy akkor hogyan is tudna kirúgni téged, akkor érdemes neked is komolyan és korrekten kezelni a helyzetet, segítve a céget az átmeneti időszakban. Nézzük mit tudsz tenni, hogy minél könnyebb legyen a váltás, neked is, és a cégnek is!
- Először is gondold át, hogy mennyi ideig szeretnél még dolgozni. Nem tud mindenki utolsó hétig pörögni, vannak kismamák, akik fizikálisan sem bírják az utolsó néhány hónapot, vagy a munkaköri feladatok, körülmények nem engedik ezt, így miután ezt átgondoltad - esetleg egészségügyi kockázat esetén átbeszélted az orvosoddal - beszélj őszintén a főnököddel is. Az, hogy mennyi ideig maradsz még a munkahelyen, nagyban befolyásolja, hogy az alábbi teendőkre mennyi időd marad, meg tudod-e egyáltalán te csinálni mindet!
- Gondold végig, hogy milyen napi, heti és ritkábban ismétlődő feladataid vannak. Ajánld fel, hogy írsz ezekről egy listát, részletes tudnivalókat, hogy az utódod - bárki legyen is az, egy új kolléga, vagy a jelenlegiek közül egy, vagy több - kapjon valami segítséget már az elején is.
- Érdemes arról is beszélni, hogy meddig maradsz a tervek szerint odahaza. Persze 100%-osan nem tudsz semmit ígérni, de ha nem vagy az az ősanya típus, aki innentől kezdve egy fél focicsapatot szül vetésforgóban, jelezd nyugodtan, hogy rövid időn belül visszatérnél, s kérd, ha lehet, így tervezzék meg az átmeneti helyettesítést. Ez lehet egy határozott idős új kolléga, vagy a teljes munkaköröd 4-5 másik jelenlegi kolléga közötti szétdarabolása, vagy egy kölcsönzött munkaerő...
- Ha a főnök igényli, segíts az új kolléga betanításában (esetleg a kiválasztásában is). Biztosan az új kollégának is jót tesz, ha van valaki, aki elmondja az összes tudnivalót, s így legalább nyomon követheted, mit csinál az első - még közösen eltöltött - hetekben az utódod.
- Ha voltak korábban más anyukák, akik már otthon voltak gyermekgondozás miatt, és sikeresen visszatértek, próbálj velük egy kávészünet, vagy ebéd erejéig összeülni, s kikérdezni őket: mi itt a szokás, meddig maradtak odahaza, ők hogy csinálták, hogy visszavették őket, kivel egyeztettek, hogy kezelték az első hetek-hónapok nehézségeit. Minden információ jól jön!
- Ha rendszeresen tartasz ügyfelekkel kapcsolatot, beszéld meg a főnököddel, hogy mikor és hogyan informáljátok őket a változásról, kit jelöltök meg utódnak, s te meddig leszel még felelős az ő ügyeikért.
- Az utolsó trimeszterben - ha még dolgozol - úgy fejezd be a munkát minden nap, hogy meglehet, holnap már nem jössz be! Legyen rend minden nap az irodádban, ne hagyj nagyon nyitott, elintézetlen ügyeket, vagy ha hetekig tart valami, vond be az utódodat, vagy a kollégáidat is!
- Érdemes az irodádban, asztalodon lévő sok személyes dolgot szépen lassan hazahordani - minden nap egy kicsit... én anno két hatalmas dobozzal egyensúlyozva távoztam a 38. héten, jobb lett volna kissé hamarabb hazavinni a sok növényt, képet, oklevelet, díjat...