Negatív hozzáállás nem kell!
A legtöbb vállalatnál mindig van valami jogos panaszra ok. A probléma azzal szokott lenni, amikor a panaszkodás kiváltó okát és a lehetséges kivezető utat nem konstruktívan fogalmazzák meg és az egész átcsap egy vége láthatatlan pes
A legtöbb vállalatnál mindig van valami jogos panaszra ok. A probléma azzal szokott lenni, amikor a panaszkodás kiváltó okát és a lehetséges kivezető utat nem konstruktívan fogalmazzák meg és az egész átcsap egy vége láthatatlan pesszimista, energiát és jó hangulatot romboló nyavalygásba. Ilyenkor van, hogy a tények és a fikció könnyen összemosódik. Ezen a ponton gyakran előfordul, hogy egy jogos felvetést a negatív stílus és előadás mód miatt nem hall meg az, akinek meg kellene.
A minap egyik ügyfelem témaként pont ezt a negatív gondolkodást hozta be, ami gyakran uralja csapatát. Kigondoltunk néhány lehetséges megoldást, ezt szeretném most megosztani.
- Csak annyiban figyeljünk oda a negatív dolgokra, amennyiben és amikor pozitívra változtatjuk.
- A panaszkodást ne szívjuk mellre, ne vegyük személyesre.
- Legyünk kedvesek és a negatív dolgokra ne hasonló negatív módon reagáljunk. Az csak elmélyítené a negatív hangulatot.
- Ne felejtsük el, hogy a panaszkodás a kommunikációnak csak egy módja, de megtaníthatjuk a munkatársakat a felhatalmazó kommunikációra, amiben a megoldás felvázolását szorgalmazzuk.
- Rendszeresen beszélgessünk a panaszkodókkal, vitatkozzunk negatív szemléletükkel, egyenként kezeljük negatív csapattársainkat így eredményesebb.
- Világosan fogalmazzuk meg, hogy a negatív hozzáállás és gondolatok milyen káros hatással vannak a többiekre és a csapat eredményességére.
- Segítsünk a panaszkodóknak újra fogalmazni, másként tálalni gondolataikat.
- Hallgassuk meg, ha tehetjük a panaszokat, segítsünk orvosolni és mutassunk arra rá, hogy hogyan lehetett volna jobban, megoldás orientáltan tálalni a felvetett témákat, érveket.
- Tegyük világossá az elfogadhatatlan negatív hozzáállás következményét.
És a legfontosabb járjunk pozitív példával elől.
Von Bartheldné Ábri Judit ACC executive coach és kommunikációs tanácsadó www.coachinghataroknelkul.hu
+36 30 942 2419 +36 70 772 2419