Milyen lesz a digitális HR 2013-14-ben? A kikristályosodott trendek
Számos tanulmány született már a közösségi média HR-célú felhasználásáról, de azt csak kevesen gondolták, hogy megingathatja az állásportálok toborzási funkcióját. Nos, ez - és még sok minden más - következett be 2012 végér
Számos tanulmány született már a közösségi média HR-célú felhasználásáról, de azt csak kevesen gondolták, hogy megingathatja az állásportálok toborzási funkcióját. Nos, ez - és még sok minden más - következett be 2012 végére a tengerentúlon.
Milyen jelenségek bukkantak fel? Mik a tendenciák az online toborzásban?
A HR szakmai feladataiban, pl. a toborzás-kiválasztásban az egyik legnagyobb probléma a technológiai fejlődés felgyorsulásának azonos ütemben történő lekövetése. A növekvő számú jelentkezéseket sokszor csak nagy időveszteséggel lehetett feldolgozni. A döntéshozók azzal próbálták növelni a kiválasztás hatékonyságát, hogy a közösségi médiához fordultak: ajánlások után néztek, a pályázó közösségi hálóján keresztül, „leellenőrizték” a jelölt valós személyiségét, motivációját, azaz azokat az információkat gyűjtötték így be, amit az önéletrajz alapján nem kaptak meg.
A kialakult, kutatásokkal alátámasztott helyzetből adódóan a toborzás fejlődésének technológiai trendjei előreláthatóan a következő 3 irányban fognak elmozdulni 2013-14-ben:
- a mobil platformú toborzási technikák megerősödnek,
- egyes állásportálok hatékonysága csökkenni fog a LinkedIn, és az online szakmai profilokat listázó „adatbázisok” javára,
- teret hódítanak az automatizálható online jelöltértékelési rendszerek.
Az új, interaktív kommunikációt biztosító álláskeresői felületek
Kialakulásuk a minőségi és interaktív adatközlésre vezethető vissza. A jelöltek egyre tudatosabb márkaépítésbe fogtak ezeken a felületeken (personal branding). A motiváltságukat mindennél jobban közvetíteni kívánják, amit az új multimédiás eszközöket felvonultató (videós bemutatkozás, videós interjú) pályázási lehetőségek megfelelően biztosítanak számukra.
Ezzel párhuzamosan a magas szintű online jelenlét miatt új mérőszámok jelentek meg a digitális toborzás területén, mint amilyen a Klout pontszám, ami a közösségimédia-tevékenységek alapján generált befolyásolási képesség mérőszáma, és a személyesmárka-építés online tevékenységeit visszaigazoló sikeresség pontszáma.
Online jelöltértékelési rendszerek megjelenése
A megjelenésüket egyetlen cél generálta, mégpedig a nagyszámú beáramló pályázat hatékony kiválasztása. Ez megoldást ad a pályázatok pontos és gyors, teljesítmény-alapú feldolgozására. A jelöltértékelési rendszer a követezőképpen definiálható: „olyan automatizált pályázói kiválasztási rendszer, ami a követelményeknek megfelelően előzetesen, flexibilisen összeállítható kiválasztási folyamatot tartalmaz, a pályázókat, szűri, méri, értékeli, kommunikál velük, és a pályázói személyiségét közvetíti a kiválasztási specialista felé.”
A jelöltértékelési rendszerek kialakításában tapasztalt HR-esek vettek részt, így valósan leképezett keresési-kiválasztási problémákra nyújt magas szintű online megoldást. A rendszer alkalmazásával drasztikus erőforrás-megtakarítások érhetőek el már a kiválasztás első szakaszában.
Ha többet szeretne tudni az új álláskeresési felületek előretöréséről, a web2.0 alapú HR-ről, és a jelöltértékelő rendszerekről, azaz mindarról, ami az elkövetkező 2 év online HR tevékenységét és benne az Ön szakmai mindennapjait alakíthatja, akkor jelentkezzen a CV&More és a HR Portál által közösen szervezett "Digitális HR Trendek" szakmai napra, ahol megismerheti a legfontosabb, az Ön munkateljesítményét növelő új online HR megoldásokat. A szakmai napon való részvétel HR területen dolgozók számára ingyenes, de regisztrációhoz kötött!