Csatát vesztett állásportálok?
Az online HR-kultúra trendjeinek egyik figyelemreméltó kutatása jelent meg 2012 tavaszán a Job Board Doctor: www.jobboarddoctor.com gondozásában.
A fenti tanácsadó cég állásportálok munkáját támogatja stratégiai tanácsadással, t
Az online HR-kultúra trendjeinek egyik figyelemreméltó kutatása jelent meg 2012 tavaszán a Job Board Doctor: www.jobboarddoctor.com gondozásában.
A fenti tanácsadó cég állásportálok munkáját támogatja stratégiai tanácsadással, tervezéssel és kutatásokkal. A kutatás válaszadói nemzetközi HR munkatársak, különböző szektorokból, különböző szervezetekből.
Újra visszaolvasgatva az akkor merésznek és újnak tűnő trendek mostanra már reálisabbnak látszanak. Bár a kutatás már majdnem egy éves, úgy érzem, a magyar állapotok követő jellege miatt nálunk ezek a jelenségek most válnak időszerűvé.
A többfajta tábla közül egyet mindenképpen meg akartam mutatni, azt amelyik a generális állásportálok visszaszorulását mutatja a közösségi online technikák javára a toborzási folyamatban. (Generális állásportálokat említettem, mert ha megnézzük, a speciális, szakosodott site-k használata is erős!)
Mit is mutat ez? A közösségi médiát jelentős arányban használjuk a toborzásban… mire is?
- Kommunikációra? Vagy ez váltja ki a korábbi adatbázis-keresési technikákat?
- Interakcióra? Megvillantjuk az álláslehetőségeket és várjuk, hogy motivációtól függően a pályázó/jelölt aktivizálja magát?
- Megpróbálunk következtetni a szakmai profil alapján az illető személyiségére, motivációira?
- Leinformáljuk?
Egy biztos, a web2 világában a passzív, “elküldöm a konzerv CV-met vagy nem” típusú hozzáállás, valamint a generális, hipermarket jellegű álláskínálati felületek csábereje csökkenni látszik.
Az online felületek HR célú használata egyre elterjedtebbé válik, és a csata eldőlni látszik az interaktív, komplex, többfunkciójú felületek felé, ahol a pályázó/álláskereső aktívabban vesz részt a folyamatban.
És a web2 (HR) világa még csak most kezdődött…