Még 3 kérdés és egy kezdeményezés
Ha céljai mentén már feltett magának néhány kérdést, és megfogalmazott pár gondolatot a 2013-as évet illetően, akkor ezekhez szeretnék most még 3 kérdést hozzá fűzni a jobb ügyfélkapcsolat, a nagyobb nyereség és a hatékonyabb g
Ha céljai mentén már feltett magának néhány kérdést, és megfogalmazott pár gondolatot a 2013-as évet illetően, akkor ezekhez szeretnék most még 3 kérdést hozzá fűzni a jobb ügyfélkapcsolat, a nagyobb nyereség és a hatékonyabb gazdálkodás érdekében. Ugye ezek jó céloknak tűnnek?
1. Milyen meglepő esemény, jó vagy rossz történt 2012-ben, ami megnyomta vagy lenyomta az üzleti teljesítményét és eredményét? Lehet, hogy az egyik üzletág vagy tevékenység jobban szerepelt, vagy pont az ellenkezője nem úgy, mint elvárt lett volna…. Tehát lehet, hogy ezek a gondolatok és tények mentén kell üzleti fókuszváltást elhatározni célként 2013-ra.
2. Hogyan tudja megvédeni vevői bázisát 2013-ban? Közismert, hogy 8-10-szer többe kerül új vevőket toborozni, sem mint a meglévőket megtartani. Ennek ellenére a cégek évente elveszítik ügyfélkörük 10%-30%-át. Az ok e mögött, hogy a vevői elégedettség nem egyenlő a vevői hűséggel. Az elpártoló ügyfelek 80% elégedett az adott cég szolgáltatásával vagy termékével. És mégis.
3. Hogyan építse ki a vevői hűséget és növelje vásárlói/ügyfél körét? Egyik ajánlott megoldás, a marketing költségvetés átcsoportosítása: 70% a vevői hűség megtartására és csak 30% a marketingre.
De coachként én nem a válaszokra koncentrálok, nem ahhoz értek - hiába van véleményem, sok helyen még tudásom és tapasztalatom is - és nem is vagyok hiteles ebben. A kérdések az én világom. A kérdések; az oda illő, rövid, de velős, a lényegre látó kérdések, amik a célt boncolgatják, szedik szét és rakják össze, az álmokat súrolják, de a realitásokban gyökereznek. Mi CHN Coachok egyedülálló módon összefogtunk, hogy célkitűzésben gratis támogassuk azt, aki megkeres minket. Ez a 3 kérdés csak példa volt arra, hogy milyen kérdéseket tehetnénk fel elgondolkodtatónak, de mi ennél jóval találékonyabbak vagyunk és a témák egyediebbek, amikkel megkeresnek minket. Egy hete indult a kezdeményezésünk, már jönnek, de még jöhetnek! Hisz 10-en vagyunk, sokat tudunk és ez a mi ajándékunk az év kezdetén, amiből reméljük, hogy ügyfeleinknek lesz igazi üzleti ajándék Karácsonyra, amikor a jól kitűzött és következetesen utókövetett célok sikeres 2013-at eredményeznek. Kívánom, hogy mindenkinek így legyen!
Bővebben a kezdeményezésről: http://www.coachinghataroknelkul.hu/chn/chn-kezdemenyezes.html
Von Bartheldné Ábri Judit ACC executive coach és kommunikációs tanácsadó www.coachinghataroknelkul.hu
+36 30 942 2419 +36 70 772 2419