A CV evolúciója 5.
Online szakmai profilok
A CV evolúciójára a 2000-es évek elején az online és multimédiás eszközök beszivárgása, majd benyomulása lett jellemző.
Nehéz a CV-ről ezóta már csak álláskeresési eszközként beszélni, hisz a tech
Online szakmai profilok
A CV evolúciójára a 2000-es évek elején az online és multimédiás eszközök beszivárgása, majd benyomulása lett jellemző.
Nehéz a CV-ről ezóta már csak álláskeresési eszközként beszélni, hisz a technológiai megoldásokat egy filozófia mentén kezdtük összefésülni, és ez a personal branding, azaz a személyes márka építése. Az online marketingesek nagyon részletesen és bőven tudnak erről nyilatkozni, mi csak pillantsunk ki arra, hogy látszik ez a munkaerőpiacon.
A közösségi média elterjedésével nyilvánvalóvá vált, hogy a profilkészítés és az “állandó” online jelenlét privát szférára való korlátozása veszteség lenne a munka világa számára, ezért létrejöttek azok a hálók, ahol szakmai/üzleti célú online szakmai profilok fel- és kitöltésére lett mód. Itt megjelölhetünk olyan ismerősöket, akikkel valaha, valamilyen munkakapcsolatban álltunk, közös projektben vettünk részt, esetleg együtt beszélgettünk egy szakmai konferencián. Ők referenciákat, ajánlásokat írhatnak rólam, ami az ott megjelenő szakmai közösség számára láthatóvá is válik.
A munkaerőpiaci aktivitások során az online szakmai profilok a munkáltatók számára fontos információkat tartalmazhatnak, nemcsak a felvételi elbeszélgetés előtt, hanem már egy korábbi fázisban is, megkönnyítve az illetőre való rátalálást is a fejvadászoknak, keresőknek.
Az site-ok igyekeznek egyre több, vonzónak tűnő eszközt bevetni. Kedves, aktivitásra ösztönző, jól megtervezett funkcióinak azonban szakmai szempontból – számomra – kevés a jelentősége, nemcsak az objektivitás teljes hiánya miatt, hanem a használatuk és a használatára kérő network-társak kevésbé felelős magatartása miatt is. (Tisztelet a kivételnek). Persze, minden eszköz azt minősíti, aki használja: a vadidegen bejelölése, hogy legyek az 500+.-ik kapcsolata, majd értékeljem is…
Hiába, ebben az iskolában mindenki 5-ös tanuló, itt nem lehet rossz bizonyítványt kapni! Tehát megint a kiválasztást végzőre hárul a teher, kiválogatni a valós információt a nagy halmazból, hogy realitásérzékére hallgatva és valós, élő networkjét felhasználva megtalálja a valódi értékeket…
Persze a munkaerőpiaci információgyűjtésnél nem felejtődik el az FB-n való utánanézés sem, akinek erre ideje/ereje/indíttatása van.
Az álláskeresők a megcélzott vállalatokról való tájékozódáshoz tudják leginkább ezt a médiumot felhasználni, ekkor célszerű lájkolni annak hivatalos oldalát, így akár a vállalat mindennapjairól is tudomást szerezhet az illető, ami segíti az adott cégismeret elmélyülését. Az biztos, hogy ez rendkívül imponáló lesz a leendő munkáltató szemében az első találkozáson!
Jövő héten folytatjuk a videó CV-kkel és a multimédiás bemutatkozásokkal!