Hogyan tegyük blogunkat kelendőbbé? - SEO /Search Engine Optimalizitaion/
A HRPortal a blogok népszerűbbé tételében igyekszik minden segítséget megadni, de mi magunk is tehetünk pár dolgot, hogy a keresőkben előnyösebb helyre legyen rangsorolva blogunk.
Két irányból kell közelíteni, egyrészt a blogunkat
A HRPortal a blogok népszerűbbé tételében igyekszik minden segítséget megadni, de mi magunk is tehetünk pár dolgot, hogy a keresőkben előnyösebb helyre legyen rangsorolva blogunk. Két irányból kell közelíteni, egyrészt a blogunkat kell a keresők által feltérképezhetővé tenni, másrészt a bejegyzéseink tartalmát kell valamiképpen a látogatók számára eljuttatni.
Az, hogy a blogunkat megtalálják a keresőrobotok, számunkra nem sok erőfeszítéssel jár. Egyszerűen a bővítményeknél kapcsoljuk be a "xml sitemap feed" bővítményt. Ez autómatikusan generálja a keresőmotorok számára értelmezhető oldaltérképünket. Ez az egyik amivel segíteni tudjuk keresőmotorokat. A másik, hogy a HRPortal rendszeresen publikálja hivatkozással és a hrportal főoldalon is gyűjtőként üzemel. Ezen linkek alapján rendszeresen látogatja a keresőrobot a blog oldalunkat.
A másik nagy terület, hogy a bejegyzéseink is kereshetőek legyenek. Ennek érdekében be kell kapcsolni a bővítményeknél a SEO ULTIMATE bővítményt. Ez egy mindenre kiterjedő segédeszköz, amivel a cikkeinket különböző keresőbarát megoldásokkal láthatjuk el. Hol látjuk ezt? Kiválasztunk egy bejegyzést, majd szerkesztjük. És látni fogunk egy mezőt a tartalom terület alatt, aminek a neve "seo settings". Na itt jó helyen vagyunk.
Leírom, hogy mi mire való. Title Tag: A böngésző keretén megjelenő szöveg, praktikusan az oldal címe és a bejegyzés neve
Meta Description: Ez a kódban megbúvó megjegyzés mező, amelyet a keresők az oldalaink megjelenítése esetén a link alatt jelenítenek meg. Maximum 160 karakter lehet. Prektikusan egy rövidd cikkleírást érdemes ide elhelyezni.
Meta Keywords: Kulcsszavak, azok a szavak amelyek a leginkább leírják az oldalunkat. Erre azt szoktam mondani, hogy a cikkeink kulcsszavazásához, nem árt ha kicsit nyelvészek vagyunk, mert az emberek akik keresőket használnak a legritkább esetben használnak egy szót a keresésre, mert tudják, hogy nehéz releváns találatot kapni. Emiatt a kulcsszavakat úgy kell megválogatni, hogy azok kapcsolódása is lehessen akár keresőkifejezés.A kulcsszavakat vesszővel válasszuk el egymástól.
Meta Robots Tag: Megkérhetjük a keresőrobotokat, hogy ne mentsék el az adott oldalunkat Incoming Autolink Anchors: ezt egy kicsit bonyolult leírni. Mondjuk írunk egy hozzászólást a "kék madárról",és korábban a bejegyzéseinkben már szóba került a "kék madár" és szeretnék ha ez a cikkünk előrébb kerülne a rangsorban, akkor nincs más dolgunk, mint hogy ebbe mezőbe beírjuk, hogy "kék madár".
Autolink Exclusion:Az autólinkek kizárása. Mik is azok autólinkek? Az AutoLink utcaneveket, csomagkövetési számokat, járműazonosító számokat, nemzetközi szabványos könyvazonosító számokat (ISBN), e-mail címeket és weboldalakon található URL-eket konvertál hasznos linkekké. Például, ha az AutoLink egy weboldalon utcanevet észlel, automatikusan hozzákapcsolja az utcanevet az azt megjelenítő térképhez.
More Link Text: Egyedi tovább címke
Rich Snippet Type: Ah, ezt nem írom le, de adok egy linket. ahol van egy kép ami magárt beszél: http://www.seodesignsolutions.com/blog/wordpress-seo/seo-ultimate-3-0/
A cikken belüli címkék is nagyon fontosak, mert nem csak a látogatók, de a keresőrobotok is ezek alapján lépkednek az oldalunkon.
Amennyiben kérdésük van azt a hozzászólásoknál feltehetik
joee