10 gondolat a kiválasztáshoz
Hogyan használható a TPS a kiválasztási folyamatban?
Egyéni véleményem, hogy ne várakoztassuk a másikat. Ha lehet, kezdjünk hamarabb.
Gyakran előfordul, hogy a jelölt késik, vagy nem jön el. Ilyenkor tudatosan készülhetünk arra
Hogyan használható a TPS a kiválasztási folyamatban?
- Egyéni véleményem, hogy ne várakoztassuk a másikat. Ha lehet, kezdjünk hamarabb.
- Gyakran előfordul, hogy a jelölt késik, vagy nem jön el. Ilyenkor tudatosan készülhetünk arra, hogy ne essünk a várakozás csapdájába. Rengeteg apró feladat elvégezhető a két találkozó között. Arra fontos figyelnünk, hogy a beszélgetés, tesztelés alatt azonban ne foglalkozzunk semmi mással. Kizárólag az adott feladatra koncentráljunk, a telefonokat némítsuk el.
- Kerüljük a felesleges mozgást. Minden szükséges anyag, információ, berendezés egyszerre kerüljön be a tárgyalóba.
- Alakítsunk ki rendszert a keresgéléssel eltöltött idő csökkentésére.
- Alkalmazhatunk papírmentes megoldást és a strukturált kérdéslistát feltölthetjük a számítógépünkre, ahol a válaszok azonnal rögzíthetőek.
- Standardizáljuk a folyamatot és a nyilvántartást, tegyük taníthatóvá a munkatársak számára.
- Hívjunk be külső szemlélőt, munkatársunkat a folyamat értékelésére, a feleslegesség tettenérésére.
- Merjünk elszakadni a konvencióktól. Használhatunk animációt, színes segédleteket, ábrákat a vállalat bemutatásához.
- Ne feledjük, hogy a jelölt a jövőbeni belső vevőnk. Minden esetben tájékoztassuk. Akár arról is, hogy még nem született döntés. Bánjunk úgy vele, ahogy mi is elvárjuk másoktól. Keressük, hogy mivel növelhetjük az elégedettségét.
- Folyamatosan keressük a kilépést a rutinokból, mert a kiégésünk alkalmas jelöltek visszalépését eredményezheti. Játékos gyakorlatok, a munkatársak által egymástól tanult megoldások, frissíthetik a meglévő gyakorlatot.
Kiválasztásakor azt vizsgálni, egy értékelő központ eszközrendszerével, hogy mennyiben tudnak lean eszközöket alkalmazni a behívott jelöltek, nincs összhangban az emberek tiszteletével. Ez a tudás nem várható el egy jelölttől. Nem tudhatjuk, hogy az előző munkahelyén milyen vezető, milyen készségeket és kompetenciákat ölt ki a mindennapokban, amiket egy jó vezető könnyen és gyorsan korrigál. A vállalatoknál dolgozóknál is nehéz feladat elérni és fenntartani az ötletek minőségi kidolgozását. A stressz helyett a bizalom és a nyitottság az első lépés. Ez nem az első találkozók légkörében alakul ki.
Sokkal inkább elvárható az én értelmezésem szerint a HR területtől, hogy az orientációs program keretében oktassa az alapokat. Elvárható a vezetőtől, hogy a részlegre képzés során, majd a mindennapi személyes figyelem biztosításával, segítse a TPS működését, adjon pozitív visszaigazolást, objektív értékelést végezzen, teremtsen lehetőséget és élhető munkakörnyezetet, delegáljon, biztosítsa a felelősségvállalás lehetőségét és érje el a munkatárs elkötelezettségét.
www.lean-hr.hu