Bizalom nélkül nincs értelme...
A coaching egyre szélesebb körben használt teljesítmény-fokozó eszköz az üzleti életben, célja egyfajta pozitív érzelmi állapot erősítése egy inspiráló munkakapcsolat révén. De hogyan jön létre az a bizalmi légkör coach és c
A coaching egyre szélesebb körben használt teljesítmény-fokozó eszköz az üzleti életben, célja egyfajta pozitív érzelmi állapot erősítése egy inspiráló munkakapcsolat révén. De hogyan jön létre az a bizalmi légkör coach és coachee között, amely inspirálóan hathat, és valóban tartós változáshoz vezethet? Fontos elem az ügyfél (a coachee) készenléte, vagyis a változás iránti nyitottsága és elszántsága, mert enélkül nem valószínű, hogy képes lesz kilépni a komfort-zónájából, és szembenézni akár konfrontatívabb kérdésekkel is. A coach ugyanis a közhiedelemmel ellentétben nem pusztán társalkodónő, akinek küldetése a vezető magányosságának oldása, esetleg panasz-áradatának türelmes meghallgatása. Ha pusztán ennyi lenne a coaching lényege, akkor nem eredményezhetne mérhető előrelépéseket és bizonyított sikereket.
A coaching inkább többé-kevésbé konfrontatív folyamatként írható le - persze hogy mennyire lehet konfrontatív, az a coach és ügyfele között létrejött kimondott vagy hallgatólagos megállapodáson múlik. Ez a megállapodás pedig csak úgy alakulhat ki, hogyha a két fél között kialakul egy mély bizalmi kapcsolat, olyan légkör, amelyben megmutatkozhatnak, feltárulhatnak a gyengeségek is. Olyan légkör, amelyben az ügyfél merheti sérülékenyebb arcát is megmutatni, abban a meggyőződésben, hogy a coach ezzel soha semmilyen helyzetben nem él vissza. Cserébe viszont elvárhatja, és el is várja, hogy szemtől szemben, egyenes visszajelzéseket, kérdéseket kapjon, amelyek javítják az önértékelését és segítik az előrelépését.
Mi szükséges ehhez? Hit a folyamat eredményességében no és idő-idő-idő... Sok nyitott, őszinte beszélgetés, amelynek eredményeként megteremthető az a különleges összhang, amely elvezet a megcélzott inspiráló együttműködéshez.
Schäffer Beáta +36 30 970-7430