Ilyen a modern karrierépítés?!
Két hete figyeltem fel egy amerikai marketinges álláskeresőre, akinek sztoriját már százezrek követik világszerte. Matthew Epsteinnek hívják a fiatalembert, akinek eltökélt célja a Google-nél dolgozni. Ehhez a web kettes álláskeresé
Két hete figyeltem fel egy amerikai marketinges álláskeresőre, akinek sztoriját már százezrek követik világszerte. Matthew Epsteinnek hívják a fiatalembert, akinek eltökélt célja a Google-nél dolgozni. Ehhez a web kettes álláskeresés minden eszközét beveti. Úgy tűnik, óriási sikerrel.
Bajuszt ragasztott, néhány órára bekönyörögte magát egy atlantai villába és álláskeresői image-videót forgatott. E négy perces (innen érhető el: http://googlepleasehire.me/) filmben néhol öltönyben, nyakkendővel, néhol zakóban és alsónadrágban brandyvel a kezében üzen a Google döntéshozóinak: termékmarketinges ő, aki az online és az offline médiában is otthonosan mozog. Célja egyszerű, a Google-nél dolgozni. Majd az utolsó snittben komolyra fordítja a szót. Leveszi az álbajuszt, és fehér ingben, komoly szakemberként kér 15 perces bemutatkozási lehetőséget. Azt szeretné elmondani, miben tudná segíteni a Google-t.
Pályázatának erősítésére saját weboldalt hozott létre. Kampánya tervezésekor lefoglalta a googlepleasehire.me (Google, kérlek, vegyél fel) domaint, amelyen korábbi munkatársaitól gyűjtött támogató mondatok szerepelnek. Itt található önéletrajza és egy „Interjúkérés” gomb.
Több százezer embert megmozgatott Kampánya átütő sikert hozott. Nyolc nappal az indulás után 80 munkaadó vette fel vele a kapcsolatot (A Google-n kívül a Microsoft és az Amazon), 330 ezren látták youtube-videóját, 300 ezer egyedi látogató kattintott a googlepleasehire.me oldalra, 14 ezren lájkolták a facebookon, 2500 követője lett a Twitteren, 400-an vették fel vele a kapcsolatot a LinkedIn szakmai kapcsolatépítő portálon.
A Google egyébként három nap múlva hívta Epsteint, az első állásinterjún már túl is van. A fiatalember azt ígérte, blogjában (http://www.matthew-epstein.com/land-a-job-at-google-journey) részletesen beszámol álláskeresésének sikeréről.
Mindez augusztus első két hetében történt. Azóta figyelem a fiatalember blogját, mert kíváncsi vagyok a kézzelfogható eredményre. Hogy hová vezet egy ilyen álláskeresői márkakampány? Valóban felveszi a Google? Nem csak azért keresték meg, mert ekkora médiafelhajtás miatt nem tehették meg, hogy figyelmen kívül hagyják? Vagy esetleg Epstein célja nem is a Google, hanem egy saját vállalkozás felépítése? Hamarosan kiderül…
Epstein eddigi utolsó bejegyzését augusztus 20-án tette, amikor azt írta, nemsokára véget ér álláskeresői utazása és lesz új munkahelye. Ezt itt fogja bejelenteni, de az állásinterjúk tartalmát nem akarja a nyilvánosság elé tárni. Annyi bizonyos, marketingesként nem kell jobb ajánlólevél ennél a kampánynál. Hiszen hány embernek sikerül a semmiből több százezres látogatói számokat produkálni?
Azért óva intenék mindenkit, hogy ilyen kampányokra építse álláskeresését. A marketingben nyerő, de például felvenne valaki könyvelői munkára egy ilyen álláskeresőt? És Epstein is írja blogjában: a figyelem felkeltése fontos álláskeresői lépés, de ha nincs mögötte tudás, tapasztalat, akkor semmit sem ér.