Friss vezetői felmérés tanulságai coach-ok számára
Szerző: Cservenyák Tamás
Néhány hete részt vettem a DEVISE Hungary és az RSM DTM Hungary által szervezett Döntéshozók Fóruma c. konferencián, ahol egy közelmúltbeli vezetői felmérés eredményeit mutatták be azzal kapcsolatban,
Szerző: Cservenyák Tamás
Néhány hete részt vettem a DEVISE Hungary és az RSM DTM Hungary által szervezett Döntéshozók Fóruma c. konferencián, ahol egy közelmúltbeli vezetői felmérés eredményeit mutatták be azzal kapcsolatban, hogy miként készítik elő és hozzák meg a döntéseket a hazánkban tevékenykedő magyar és expat vezetők.
A kutatás két területét találtam rendkívül relevánsnak a coachok számára: egyrészt hogy milyen problémáik vannak, és miben szeretnének fejlődni, másrészt, hogy kikre hallgatnak, és hogyan oldják meg a problémáikat.
A vezetők 43%-ának jelenleg a hatékonyságnövelés okoz fejfájást, míg 40% a piacszerzéssel van elfoglalva. Egyharmaduk (32-37%) olyan személyes hatékonysági vagy vezetői kérdésekkel küzd, mint az időgazdálkodás, a munka-magánélet egyensúlya, a változáskezelés, vagy a munkatársak motiválása. A válaszadók egynegyede aktuális problémájának tartja a stressz-kezelést. Sőt, 8% már kifejezetten érzi magán a kiégés jeleit.
Az említett problémákkal egész jól fedésben vannak azok a területek, ahol fejlődni szeretnének. 30-40%-uk előre szeretne lépni a kapcsolatépítésben, a konfliktuskezelésben, az időgazdálkodásban, a motiválásban, a változáskezelésben, a munka-magánélet egyensúlyának megtalálásában, a stressz-kezelésben és a számonkérésben.
Ahogy látjuk, hemzsegnek a felsorolásokban a tipikus coaching-témák. A vezetők egyharmada tehát egyértelműen potenciális coaching ügyfél, ha megismeri a módszert és megérti, miként segítheti a fejlődésben. De nem lehet, hogy ezek a vezetők már most is igénybe vesznek coach-ot?
Lehet, de minden bizonnyal lényegesen kisebb arányban. Arra a kérdésre, hogy döntéshozatalnál kinek a véleményére hallgat, a válaszadók mindössze 5%-a említette a coach-át, nagyjából hasonló, vagy inkább kisebb gyakorisággal, mint a barátokat vagy a családtagokat. Problémamegoldás tekintetében pedig mindössze 3% állította, hogy coach segítségét veszi igénybe.
Ez a kutatás is megerősíti tehát, hogy a coaching-ban igen jelentős növekedési potenciál van, ha a döntéshozókkal sikerül megismertetnünk működését és erejét.